لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت افغانستان پرداخت معاشات امتیازی را متوقف می‌کند


وزارت مالیۀ افغانستان می‌گوید که در سال ۱۴۰۰ خورشیدی به هیچ نهاد حکومتی معاشات امتیازی داده نخواهد شد.

شمروز خان مسجدی، سخنگوی این وزارت روز چهارشنبه ۱۳ جنوری (۲۴ جدی) به خبرنگاران گفت که پس از این تمامی حقوق کارمندان دولتی بر اساس قانون خدمات ملکی افغانستان پرداخت می‌شود.

آقای مسجدی افزود: "بربنیاد تصمیم رهبری حکومت در این سال هیچ‌‌گونه حقوق امتیازی به هیچ اداره‌ای پرداخته نمی‌شود. تمام معاشات برای این که در آنها مساوات درنظر گرفته شده باشد، مطابق قانون خدمات ملکی افعانستان پرداخته می‌شود."

او تاکید کرد که این قانون در تمامی پست‌های خدمات ملکی افغانستان عملی خواهد شد.

این در حالی است که در سال‌های اخیر برخی از کارمندان بلندپایۀ حکومتی افزون بر حقوق ماهوار، پول امتیازی نیز دریافت می‌کرد که این کار واکنش‌هایی را نیز در پی‌داشت.

'تقابل قوۀ مقننه و اجراییه'

رییس ولسی جرگۀ افغانستان یک بار دیگر خواستار یکسان‌سازی معاشات کارمندان دولتی در این کشور شده و می‌گوید تا زمانی که حکومت به این خواست رسیدگی نکند، شورای ملی بودجۀ سال مالی ۱۴۰۰ را تایید نخواهد کرد.

میررحمان رحمانی، رییس ولسی جرگۀ افغانستان در نشست عمومی امروز گفت: "یکسان‌سازی معاشات خط سرخ خانه ملت می‌باشد تا زمانی که حکومت به این خواست برحق، مامورین، معلمین، سربازان، افسران و اجیران تمکین نکند، بودجه به تصویب نخواهد رسید."

دو هفته پیش طرح بودجۀ سال مالی ۱۴۰۰ از سوی ولسی جرگۀ افغانستان به دلایل مختلف رد شد و این کار، واکنش‌ رییس جمهور غنی را به همراه داشت.

یک هفته پس از رد طرح این بودجه آقای غنی در نشست کابینه گفت که مسوولیت ولسی جرگه تنها "رد و تایید" طرح بودجه است.

ولسی جرگۀ افغانستان می‌گوید که وزارت مالیه بار دیگر طرح بودجۀ سال مالی پیش‌رو را برای تایید به ولسی جرگه فرستاده و به زودی در مورد آن تصمیم گرفته خواهد شد.

XS
SM
MD
LG