لینک های دسترسی

Breaking News

حادثۀ ترافیکی در هند جان ۱۳ نفر را گرفت


مقام‌های پولیس هند می‌گویند که در نتیجۀ واژگون شدن یک بس مسافربری در غرب این کشور، کم از کم ۱۳ نفر کشته و ۲۹ مسافر دیگر زخمی شده اند.

به گفتۀ پولیس، این حادثه ترافیکی روز شنبه ۱۵ اپریل (۲۶ حمل) رخ داده و تمامی سرنشینان این بس، اعضای یک گروه موسیقی بوده اند که برای اشتراک در یک کنسرت از پونه به شهر ممبای هند می‌رفتند.

هنوز دلیل واژگون شدن این بس مسافربری به داخل یک دره معلوم نشده و پولیس گفته است که بررسی‌های در این مورد آغاز شده است.

مقام‌های پولیس همچنان گفته اند که مجروحین این حادثه را به شفاخانه‌های نزدیک محل رویداد انتقال داده و آنان در حال حاضر، تحت درمان قرار دارند.

نرندرا مودی، صدر اعظم هند ضمن ابراز تاسف، با بستگان قربانیان این حادثه ترافیکی ابراز غم‌شریکی کرده است. آقای مودی دستور داده است که به خانواده‌های متضرر مساعدت مالی شود.

گفته می‌شود که حادثات مشابۀ ترافیکی در این اواخر در هند افزایش یافته است.

آمار رسمی پولیس هند نشان می‌دهد که آن کشور بلندترین میزان مرگ ناشی از حوادث ترافیکی را دارد و هر سال بیش از ۱۱۰ هزار نفر در اثر حوادث ترافیکی در هند کشته می‌شوند.

وضعیت خراب جاده‌ها، کهنه و فرسوده بودن وسایط مسافربری و رعایت‌نشدن مقررات ترافیکی از سوی رانندگان و مسافران، به شمول نبستن کمربند ایمنی، از عوامل عمدۀ میزان بلند حوادث ترافیکی و تلفات ناشی از آن در هند خوانده شده است.

XS
SM
MD
LG