لینک های دسترسی

Breaking News

آیا حاضرید مارهای زنده بدن تان را ماساژ بدهند؟


مالک یک ماساژخانۀ کوچک در شهر قاهرۀ مصر برای ماساژ بدن مشتریان وکاهش درد آنان از مارهای زنده استفاده کرده و آن را بر صورت و بدن برهنۀ مراجعین می‌گذارد.

نخست موسیقی آرامش بخش در بلندگوها نواخته شده و سپس بدن مشتریان با روغن چرب شده و در اخیر ۲۸ نوع مختلف مار روی قسمت‌های چرب شده قرار داده می‌شوند.

این مارها زهری نیستند، اما لغزش این خزنده روی پوست برهنۀ اکثر افراد به ویژه کسانی‌که از مار می‌ترسند، آنهم برای نیم ساعت پیهم، سبب تولید مقدار زیاد ادرنالین می‌شود.

صفوت صدقی، مالک این مرکز مدعی است که ماساژ با مارها تاثیرات فزیکی و انگیزشی بر جا گذاشته و به کاهش درد عضلات و مفاصل، بهبود جریان خون، تقویت سیستم ایمنی و ترشح اندورفین در بدن کمک می‌کند.

اندورفین یک هورمونی است که به گونۀ طبیعی در بدن تولید شده سبب احساس فرحت و خوشی و کاهش درد می‌شود.

ماساژ با مار نخست در اندونیزیا و فلیپین مشهور بود و رفته رفته به سرتاسر آسیا و حتا به برازیل، روسیه، اسراییل و ایالات متحده گسترش یافت و اکنون از آن کار گرفته می‌شود.

صدقی می‌گوید که در آغاز جلب مشتریان برایش آسان نبود و به گفتۀ وی مشتریان، به ویژه کسانی که از مار می‌ترسیدند، تردید داشتند که چگونه می‌شود از مار برای ماساژ بدن کار گرفت. او گفت که پس از شرح مزایای این نوع ماساژ، مردم کم کم متقاعد شدند.

دیا زین، مشتری این ماساژخانه می‌گوید که در نخستین جلسۀ درمانی، به محض اینکه مار روی پوستش گذاشته شد، برایش نوعی حس "سکون و جوان شدن دوباره" دست داد.

زین گفت: "اول می‌ترسیدم که مار بالای بدنم گذاشته شود. اما به محض خزیدن مار بالای پوستم، حس ترس، اضطراب و فشار جای خود را به آرامش داد و آناً اعتماد به نفسم تقویت شد."

این مشتری آقای صدقی می‌گوید که سپس تصمیم گرفت مارها صورتش را نیز ماساژ بدهند.

صدقی می‌گوید که در آغاز برای جلب مشتری، این ماساژ خاص را رایگان عرضه می‌کرد، اما اکنون مشتریان باید برای هر نیم ساعت ماساژ باید ۱۰۰ پوند مصری (۶.۴ دالر امریکایی) بپردازند.

با اینحال، به گفتۀ آقای صدقی ماساژ با مار نباید به جای مراقبت سنتی طبی و معاینۀ داکتر به کار گرفته شود.

XS
SM
MD
LG