لینک های دسترسی

Breaking News

زنی که سرطان را شکست داد، جوان‌ترین مسافر پرواز به فضا می‌شود


برای هیلی آرسنو که توانسته است سرطان استخوان را شکست دهد، رفتن به فضا با پرواز خصوصی شرکت اسپیس‌اکس کار دشواری نخواهد بود.

شفاخانۀ کدری سنت جود ایالات متحده اعلام کرده است که خانم آرسنو، معاون داکتر در این شفاخانه و کسی‌که پیش از این در همین شفاخانه زیر درمان سرطان استخوان قرار داشت، در پایان سال جاری در کنار جرد آیزکمن، میلیاردری که پرواز سفینۀ اسپیس‌اکس را به هدف جمع‌آوری کمک برای امور خیریه خریده است، به فضا سفر کند.

به این ترتیب، خانم آرسنو جوان‌ترین امریکایی خواهد بود که به فضا می‌رود. پیش از این، این ریکارد را سلی راید، فضانورد ادارۀ ملی تحقیقات فضایی امریکا یا ناسا به نام خود ثبت کرده بود.

خانم آرسنو یکی از سه مسافری است که همراه با جرد آیزاکمن، سرمایه گذار و کارآفرین امریکایی رهسپار فضا خواهد شد.

او همچنین نخستین کسی خواهد بود که با یک عضو مصنوعی به فضا می‌رود. زمانی که هیلی ۱۰ ساله بود، در شفاخانۀ سنت جود به خاطر سرطان استخوان عملیات جراحی شد و افزون بر تبدیل شدن زانوی وی، یک میلۀ تیتانیم در ران چپ او قرار گرفت.

خانم آرسنو هنوز هم هنگام راه رفتن می‌لنگد و گاهی دچار پادرد می‌شود. او داکتر عملۀ پرواز به فضا خواهد بود و گفته می‌شود که مشکلات صحی وی مانع سفر وی به فضا نخواهد شد.

هیلی آرسنو در گفتگو با خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که مقابله با سرطان او را برای این سفر فضایی آماده کرده است، چرا که به او یاد داد چطور انتظار اتفاق‌های غیرمنتظره را داشته باشد و خود را با آن وفق دهد.

خانم آرسنو می‌گوید که دیدن اینکه یک نجات یافته از سرطان به فضا سفر می‌کند، برای بیماران جوانی که به سرطان مبتلا اند الهام‌بخش است.

جرد آیزکمن قصد دارد با بهره‌گیری از این سفر خصوصی، ۲۰۰ میلیون دالر برای شفاخانۀ اطفال سنت جود جمع کند که نیم این مبلغ را از حساب شخصی خود می‌پردازد.

دو مسافر دیگر هنوز انتخاب نشده‌اند. نفر دوم از میان کسانی که در ماه فبروری به شفاخانۀ سنت جود کمک کرده‌اند، قرعه‌کشی می‌شود و کرسی چهارم به یکی از صاحبان مشاغلی که از شرکت کارت اعتباری آیزاکمن در پنسیلوانیا استفاده می‌کند، انتخاب خواهد شد.

XS
SM
MD
LG