لینک های دسترسی

Breaking News

یک میلیاردر امریکایی سه فرد عادی را به سیر فضایی می‌برد


یک میلیاردر امریکایی قصد دارد یک پرواز شرکت خصوصی اسپیس اکس را به طور کامل بخرد و سه فرد عادی را با خود به سیر دور کره زمین ببرد.

شرکت اسپیس اکس در اوایل هفتهٔ جاری اعلام کرد که جرد آیزکمن ۳۷ ساله که خود پیلوت نیز است، یک ماموریت مسما به"Inspiration4"چهار نفره را با سفینهٔ فضایی آژدها این شرکت به مدار زمین رهبری خواهد کرد.

در داخل سفینه هیچ فضانورد حرفه‌ای وجود نخواهد داشت.

اسپیس اکس گفته است: "این اولین ماموریت مداری عملهٔ کاملاً خصوصی در طول تاریخ خواهد بود."

ایلن مسک، رییس شرکت سپیس اکس گفته است که برای این ماموریت از سفینهٔ اژدهای "Resilience" که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی قرار دارد استفاده خواهد شد.

سفینهٔ متذکره در نخستین پرواز خصوصی خدمه ادارهٔ تحقیقات فضایی ایالات متحده (ناسا) را به ایستگاه بین المللی فضایی انتقال داد.

قرار است ماموریت "Inspiration4" در پایان سال جاری راه اندازی شود. این سفینه توسط راکت فالکن-۹ از مرکز فضایی کنیدی ناسا در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب خواهد شد.

سفینه برای مدت دو تا چهار روز به دور زمین خواهد چرخید و دوباره روانه‌ای زمین خواهد شد.

آقای آیزکمن گفته است که قصد دارد با بهره‌گیری از این سفر خصوصی، ۲۰۰ میلیون دالر را برای شفاخانه کودکان "سینت جود" جمع آوری کند که نصف آن مبلغ را از جیب خودش می‌پردازد.

یکی از کارمندان زن این شفاخانه برای این سفر انتخاب شده است. نفر دوم از میان کسانی که در ماه فبروری به این شفاخانه کمک کنند، قرعه‌کشی می‌شود. چوکی چهارم به یکی از متشبثین که از شرکت کردت کارت آیزاکمن استفاده می‌کند، داده خواهد شد.

هفته گذشته، نام سه تاجری که با پرداخت ۵۵ میلیون دالر با هواپیمای "اسپیس اکس دراگون" به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر خواهند کرد، نیز اعلان شد. در گذشته، گردشگران به فضا باید با فضاپیماهای روسی به ایستگاه فضایی سفر می‌کردند.

آقای آیزاکمن مبلغی را که به "اسپیس اکس" خواهد پرداخت فاش نکرده است، اما گفته که کمک مالی پیش‌بینی شده به شفاخانهٔ کودکان سینت جود به مراتب بیشتر از هزینهٔ این ماموریت است.

در حالی که قرار است یک فضانورد سابق ناسا سه تاجری را که با اسپیس اکس به فضا سفر می‌کنند همراهی کند، اما آقای آیزکمن خودش هدایت سفینهٔ فضایی را بر عهده خواهد گرفت. او هم‌اکنون در حال آموزش است تا بتواند در موارد اضطراری، کنترول این سیستم خودکار را در دست بگیرد.

XS
SM
MD
LG