لینک های دسترسی

Breaking News

انگیزۀ حمله با موتر در آلمان هنوز معلوم نیست


سارنوالان آلمانی می گویند که تا حال معلوم نیست که چرا یک مرد ۴۸ سالۀ آلمانی روز شنبه موترش را به عابر در شهر مونستر راند و حد اقل دو نفر را کشت.

به گفتۀ پولیس آلمان، در این رویداد حد اقل ۲۰ نفر دیگر زخمی شد. اما بر اساس گزارش های اولیه، در این حمله چهار نفر جان باخته است. رانندۀ مهاجم خود را توسط فیر مرمی نیز کشت.

در حملۀ روز شنبه یک زن ۵۱ ساله و یک مرد ۶۵ ساله کشته شد.

مارتین بوتسن هارت، یک سارنوال آلمانی، با نشر اعلامیه ای گفته است که "تا حال در مورد اعمال و سابقۀ این فرد معلومات نداریم."

اما برخی از رسانه های محلی آلمان گزارش داده اند که فرد مهاجم از مشکلات روانی رنج می برد. روزنامۀ موسوم به Sueddeutsche Zeitung گزارش داده است که فرد مهاجم هیچ گونه سابقۀ با گروه های دهشت افگنی نداشته است. اما این روزنامه در مورد منبع این معلومات که گویا فرد مهاجم از اختلالات روانی رنج می برد و یا سابقۀ دهشت افگنی نداشت، چیزی بیان نکرده است.

تاریخچۀ حملات اروپا

به تاریخ ۲۳ مارچ ۲۰۱۸، یک مرد مسلح بر یک سوپر مارکت واقع در جنوب غرب فرانسه، حمله کرد که در نتیجۀ آن سه نفر به شمول یک پولیس کشته شد. فرد مسلح که شعار الله و اکبر سر می داد، چندین نفر را در اسارت گرفته بود و سپس توسط فیر پولیس فرانسه کشته شد.

به تاریخ ۱۷ آگست ۲۰۱۷، یک مرد با استفاده از یک بس کوچک ۱۳ نفر را در شهر بارسلونا، اسپانیا، کشت و مقامات آن کشور، آنرا یک حملۀ دهشت افگنی خواندند.

به تاریخ ۳ جون ۲۰۱۷، سه مهاجم با استفاده از یک بس کوچک افراد پیاده رو را در پل لندن مورد حمله قرار دادند و سپس به سمت یک کلب شبانه هجوم بردند. در نتیجۀ این حمله، هشت نفر کشته و حد اقل ۴۸ نفر دیگر زخمی گردید. داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت.

به تاریخ ۲۲ می ۲۰۱۷، یک فرد وارد یک کنسرت در شهر منچستر انگلستان شد و حملۀ انتحاری کرد که در نتیجۀ آن ۲۲ نفر کشته و ۵۹ نفر دیگر زخمی شد.

به تاریخ ۲۲ می ۲۰۱۷، یک فرد مجهز با واسکت انتحاری وارد یک کنسرت در شهر منچستر انگلستان شد و حملۀ انتحاری کرد که در نتیجۀ آن ۲۲ نفر کشته و ۵۹ نفر دیگر زخمی شد.

به تاریخ ۷ اپریل ۲۰۱۷، رانندۀ یک لاری در شهر استکهلم، سویدن، بر عابرین و دکان ها حمله کرد که در اثر آن، پنج نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شد. پولیس سویدن، آنرا حملۀ دهشت افگنی، عنوان کرد.

به تاریخ ۲۲ مارچ ۲۰۱۷، یک مهاجم مرد بر یک افسر پولیس در نزدیکی پارلمان بریتانیا در شهر لندن حمله کرد و سپس موتر خود را بر عابرین که در نزدیکی پل وست مینستر قدم می زدند، راند که در نتیجۀ آن شش نفر کشته و حد اقل ۲۰ نفر دیگر زخمی گردید.

به تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶، یک راننده لاری را بر مردم در یک مارکیت کرسمس واقع در شهر برلین راند که در نتیجۀ آن ۱۲ نفر کشته و ۴۸ نفر دیگر زخمی شد. انگلا مرکل، صدارعظم آلمان، و سایر مقامات آن کشور، این حمله را به مثابۀ یک حملۀ دهشت افگنی عنوان کردند.

به تاریخ۲۶ جولای ۲۰۱۶، دو فرد مهاجم با استفاده از تیغ یک کشیش را در شمال فرانسه به شدت زخمی کردند، اما بعداً توسط فیر پولیس، مهاجمان کشته شدند. فرانسوا هولاند، رئیس جمهور پیشین فرانسه، گفته بود که این دو مهاجم به داعش بیعت کرده بودند.

به تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۱۶، یک مرد سوری در شهر جنوبی انسبخ آلمان خود را انتجار داد که در نتیجۀ آن، ۱۵ نفر زخمی شد. داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت.

به تاریخ ۲۲ جولای ۲۰۱۶، یک جوان ۱۸ سالۀ آلمانی ایرانی تبار در شهر مونیخآلمان توسط سلاح بر مردم حمله کرد که در نتیجۀ آن حد اقل نه نفر کشته شد. فرد مهاجم هیچ ارتباطی با داعش نداشت.

به تاریخ ۱۶ جولای ۲۰۱۶، یک فرد مسلح با استفاده از یک لاری در روز مراسم جشن بالتسیل در شهر نیس فرانسه، بر عابرین حمله کرد که در نتیجۀ آن ۸۶ نفر کشته و ده ها فرد دیگر زخمی شد. داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفت. فرد مهاجم فرانسوی تونس تبار، معرفی شد.

به تاریخ ۱۴ جون ۲۰۱۶، یک فرانسوی مراکشی تبار یک پولیس و همکارش را در شهر پاریس، فرانسه، با ضرب چاقو کشت. فرد مهاجم گفته بود که وابسته به داعش است.

به تاریخ ۲۲ مارچ ۲۰۱۶، سه فرد انتحاری وابسته به داعش که همه شهروند بلجیم بودند، در میدان هوایی بروکسل و مترو حملات انتحاری کردند که در اثر آن حملات ۳۲ نفر کشته شد.

به تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵، پاریس، پایتخت فرانسه، شاهد چندین حملات بمی و افراد مسلح در نقاط مختلف آن شهر شد. در این حملات که تقریباً همزمان صورت گرفت، ۱۳۰ نفر کشته و ۳۶۸ نفر دیگر زخمی شد. از جملۀ ۱۰ مهاجم، دو تن آنان شهروندان بلجیم و سه تن آنان شهروندان فرانسه بودند.

به تاریخ ۷ جنوری ۲۰۱۵، تندروان اسلامگرا بر دفتر مجلۀ طنزی شارلی ابدو در شهر پاریس، فرانسه، حمله کردند که در نتیجۀ آن ۱۷ نفر کشته شد.

به تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۴، چهار نفر در گلوله باری بر یک موزیم یهودیان در شهر بروکسل، کشته شدند. فرد مهاجم، یک جوان ۲۹ سالۀ فرانسوی بود که پس از حمله دستگیر شد و حال در بلجیم در انتظار محاکمه است.

XS
SM
MD
LG