لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ مهاجمان بر یک مرکز اردوی ملی در میدان وردک ناکام شد - مقام‌ها


عکس آرشیف
عکس آرشیف

مقام‌های محلی میدان وردک تایید کردند که دو مهاجم قبل از رسیدن به هدف در نتیجۀ تیراندازی نظامیان افغان از پا در آمدند.

این رویداد امروز پنجشنبه ۹ جولای (۱۹ سرطان) در ولسوالی سیدآباد به وقوع پیوسته است.

محب‌الله شریف‌زی، سخنگوی والی میدان وردک به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که این مهاجمان می‌خواستند با استفاده از موتر بم‌گذاری‌شده، یک کندک اردوی ملی را در ساحۀ شیخ‌آباد این ولسوالی هدف قرار دهند.

او افزود: "حوالی ساعت ۴:۰۰ طالبان مسلح می‌خواستند بر یک پوسته نیروهای امنیتی با موتر بم حمله کنند که قبل از آن نیروهای امنیتی اقدام کردند و مهاجمان از پا درآمدند و به نظامیان و افراد ملکی آسیب نرسیده است".

حاجی امیرمحمد ملک‌زی، ولسوال سیدآباد ولایت میدان وردک گفت که هنوز جزییات تلفات و خسارات این رویداد به آنها گزارش نشده است.

آقای ملک‌زی افزود: "انفجار بسیار قوی بود و خسارات مالی هنگفت به مردم ملکی در ساحات بازار شیخ‌آباد و قریه‌های نزدیک آن وارد شده است".

همچنان وحید اکبرزی، یک عضو شورای ولایتی میدان وردک که باشنده ولسوالی سید آباد است، گفت که ده‌ها خانۀ مسکونی در ساحات قلعۀ قاضی از اثر این انفجار به گونۀ قسمی تخریب شده؛ اما به غیرنظامیان آسیب نرسیده است.

هنوز مسوولیت این حمله را فرد یا گروهی نپذیرفته است، اما طالبان و داعش در گذشته مسوولیت چنین حملات را به دوش گرفته بودند.

طالبان با استفاده از موتر بم‌گذاری‌شده یک مرکز پولیس را در ولسوالی شاه ولی کوت قندهار هدف قرار دادند که در نتیجه چهار پولیس کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند.

حملۀ طالبان در بامیان

مقام‌های محلی بامیان می‌گویند که دیشب ده‌ها جنگجوی طالبان بر یک کمپ شرکت سرک‌سازی چینی در درۀ شکاری این ولایت حمله کردند.

احمدسیر حبیبی، معاون آمر امنیت فرماندهی پولیس بامیان امروز پنجشنبه ۹ جولای (۱۹ سرطان) به صدای امریکا گفت: "در ساحۀ تولی شاهراه درۀ شکاری طالبان مسلح بر یک کمپ شرکت سرک‌سازی حمله کرده و یک کانتینر را آتش زده اند".

آقای حبیبی افزود که پس از رسیدن نیروهای کمکی، طالبان از ساحه فرار کردند و به کارمندان این شرکت سرک‌سازی تلفات وارد نشده است.

طالبان تا کنون در این ‌باره به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG