لینک های دسترسی

Breaking News

یک فرمانده پولیس با دو محافظش در غزنی کشته شدند


مقام‌های غزنی تایید کردند که فرمانده پولیس ولسوالی دِه یک این ولایت با دو محافظش در انفجار ماین کنار جاده کشته شدند.

وحیدالله جمعه‌زاده سخنگوی والی غزنی گفت که این رویداد ساعت ۳:۴۰ دقیقۀ بامداد امروز چهارشنبه ۸ جولای (۱۸ سرطان) به وقوع پیوست.

آقای جمعه‌زاده گفت که طالبان بر چندین محل نظامی در ولسوالی دِه یک حمله کردند و به گفتۀ وی، هنگامی‌که حبیب‌الله، فرمانده پولیس ولسوالی می‌خواست که برای مدیریت جنگ برود، موترش با ماین کنار جاده برخورد کرد.

او گفت که حملات طالبان در این ولسوالی با حضور نیروهای کمکی عقب زده شده و در جریان درگیری‌ها به نیروهای امنیتی افغان آسیبی نرسیده است.

این دومین فرمانده پولیس ولسوالی دِه یک است که در سال‌های اخیر کشته می‌شود. ده یک در شرق شهر غزنی از ولسوالی‌های ناامن محسوب می‌شود.

دو سال پیش هم‌زمان با سقوط شهر غزنی این ولسوالی به کنترول طالبان در آمد؛ اما سال قبل دوباره نیروهای امنیتی توانستند مرکز این ولسوالی را تصرف کنند.

در هفته‌های اخیر نگرانی‌ها از حملات طالبان بر مرکز این ولایت افزایش یافته است. باشندگان محل از حضور وسیع جنگجویان طالبان در ولسوالی‌ها و روستاهای اطراف شهر غزنی نگرانی دارند.

اما سخنگوی والی غزنی گفت که نیروهای تازه نفس از قطعات کماندو و دیگر بخش‌های اردوی ملی به این ولایت رسیده است و مردم نگران تهدیدات طالبان نباشند.

XS
SM
MD
LG