لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار از شیوع یک بیماری نادر و مهلک دیگر در امریکا


مرکز کنترول وجلوگیری از امراض ایالات متحده از شیوع یک بیماری نادر و مهلک هشدار داده است که بیشتر اطفال را مصاب می‌کند.

این بیماری عصبی و تنفسی کشنده که بنام میالایتس شل حاد یاد می‌شود قسمتی از نخاع شوکی را مصاب کرده و باعث سستی و ضعیفی عضلات می‌شود.

این بیماری از سال ۲۰۱۴ بدینسو هردو سال بعد بین ماه های اگست و نومبر در امریکا عود می‌کند و تمام قربانیان این بیماری کودکان می‌باشند.

در سال جاری ۱۶ مورد این بیماری تا کنون تشخیص شده که سبب مرگ یکی از مبتلاین نیز شده است.

داکتر رابرت ردفیلد، رییس مرکز کنترول و جلوگیری از امراض ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت"… مرکز کنترول و جلوگیری از امراض اقدامات لازم را برای كمك به داکتران در تشخیص بهتر اعراض و علایم بیماری ای اف ام در كودكان اتخاذ کرده است."

وی افزود که تشخیص زود هنگام بسیار مهم است زیرا با گذشت هر ساعت اعراض و علایم وخیم‌تر می‌شود که در صورت تداوی نشدن، می‌تواند باعث فلج دایمی و مشکلات تنفسی تهدید کنندهٔ حیات شود.

این بیماری با تب و یا مشکلات تنفسی آغاز می‌شود که سپس ضعیفی نهایات، مشکلات در راه رفتن و درد گردن و پشت در جریان شش روز ظاهر می‌شود.

عامل این بیماری به گونۀ دقیق شناسایی نشده است، اما داکتران گمان می کنند که این یک بیماری ویروسی است و کسانی را که در گذشته این بیماری را سپری کرده باشند نیز مصاب کرده می‌تواند.

مرکز کنترول و جلوگیری از امراض ایالات متحده می‌گوید که در حال حاضر آزمایش، تداوی و یا هم شیوه تایید شدۀ وقایه برای این بیماری وجود ندارد.

سازمان جهانی صحت می‌گوید که رعایت فاصله فزیکی که از سبب شیوع کروناویروس توصیه شده می‌تواند باعث کاهش گسترش این بیماری نیز شود.

اما این سازمان توصیه می‌کند که این بیماری بسیار جدی است و هراس از ابتلا به کروناویروس نباید سد انتقال سریع بیماران ای اف ام به شفاخانه شود.

در شیوع اخیر این بیماری که در سال ۲۰۱۸ بود، ۹۴ در صد ۲۳۸ بیمار را کودکان تشکیل می‌داد. تقریبا تمام آنان بستری شده بودند و بیشتر از نیم بیماران در بخش مراقبت های جدی بستری بودند.

از سال ۲۰۱۴ تا اکنون حدود ۶۳۳ موارد تایید شدهٔ این بیماری در ایالات متحده ثبت شده است.

مرکز کنترول و جلوگیری امراض ایالات متحده می‌گوید که به داکتران اطفال و شعبه های عاجل شفاخانه ها از شیوع احتمالی این بیماری اطلاع داده شده است.

XS
SM
MD
LG