لینک های دسترسی

Breaking News

سنتکام: پنج حمله موفقانه بر ضد شورشیان حوثی یمن انجام شد


شورشیان حوثی
شورشیان حوثی

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز یکشنبه ۱۸ فبروری (۲۹ دلو) با نشر اعلامیه‌ای گفت که ''پنج حمله موفق'' را بر ضد شورشیان حوثی یمن که از حمایت ایران برخوردار اند، انجام داه است.

در اعلامیه سنتکام که در صفحه رسمی ایکس‌اش نگاشته است در این حملات تسلیحات شورشیان حوثی نیز هدف قرار گرفت.

سنتکام در ادامه این اعلامیه از این تسلیحات حوثی‌ها با عنوان ''تهدیدی قریب‌الوقوع'' برای کشتی‌های نیروی بحری ایالات متحده و کشتی‌های تجاری در منطقه یاد کرده و انهدام آنرا برای محافظت از آزادی کشتی‌رانی و مصوونیت بیشتر کشتی‌ها در آب‌های بین المللی مهم عنوان کرده است.

پیش از این، وزارت مالیه ایالات متحده روز جمعه با نشر اعلامیه‌ای گفت که حوثی‌ها به دلیل حملات‌شان بر کشتی‌های تجاری در بحیره سرخ از روز جمعه، ۱۶ فبروری (۲۷ دلو) بار دیگر در فهرست ''تروریست‌های جهانی به طور ویژه درج شده اند.''

شورشیان حوثی در جریان جنگ میان اسراییل و حماس در نوار غزه،‌ سیستم تجارت بین المللی را با حملات بر کشتی‌هایی که از تنگه باب المندب در جنوب بحیره سرخ عبور می‌کنند، مختل کرده اند.

این شورشیان تهدید کرده اند که تا زمان توقف عملیات اسراییل بر فلسطینی‌ها، به حملات خود علیه کشتی‌ها ادامه خواهند داد.

در بیش از سه هفته گذشته، ایالات متحده چندین بار حملات هوایی را بر مواضع حوثی‌ها انجام داده و میدان‌های هوایی و پایگاه‌های پرتاب میزایل‌های این گروه را آماج قرار داده است.

حملات شورشیان حوثی یمن یک مسیر ترانزیتی که تا ۱۲ درصد تجارت جهانی از آن عبور می کند را به خطر انداخته و ایالات متحده را واداشته است تا یک نیروی بحری چندملیتی را برای حفاظت از کشتیرانی در بحیرهٔ سرخ تشکیل دهد.

ایالات متحده و بریتانیا به تاریخ سوم فبروری در پاسخ به حملات مکرر شورشیان حوثی بر کشتی‌های تجاری در بحیرهٔ سرخ، ده‌ها موضع این گروه را هدف قرار دادند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG