لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: پاکستان در مبارزه علیۀ تروریزم اقدام جدی نکرده است


الیس ویلز، معاون وزارت خارجۀ ایالات متحده، پاکستان را به همکاری نکردن در مبارزه با دهشت افگنی متهم کرده و گفته است که واشنگتن خواستار تغیر در سیاست پاکستان می باشد.

خانم ویلز که امروز با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت افغانستان، در کابل دیدار داشت، گفت که پاکستان نه تنها در مبارزه علیۀ هراس ‌افگنان هیچ اقدام جدی نکرده، بلکه حافظ سعید، رهبر لشکر طیبه را نیز از زندان رها کرده است.

در این دیدار، رئیس اجرائیه حکومت افغانستان نیز خواستار همکاری صادقانۀ پاکستان در مبارزه با دهشت افگنی و روند مذاکرات صلح افغانستان شده و گفت که بدون از بین رفتن لانه های امن تروریستان، رسیدن به صلح کار دشوار خواهد بود.

معاون وزارت خارجۀ امریکا در حالی به افغانستان سفر کرده که جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امروز به اسلام آباد پایتخت پاکستان رسید.

هدف از سفر وزیر دفاع امریکا، بحث روی مبارزه با دهشت افگنی و روابط میان واشنگتن و اسلام آباد خوانده شده است.

از سوی دیگر، نمایندۀ خاص چین برای افغانستان و پاکستان نیز امروز در سفری به کابل، با رئیس جمهور غنی دیدار کرده و گفته است که کشورش علاقه دارد تا از یک نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و چین در سطح وزیران خارجه میزبانی کند.

بر بنیاد خبرنامۀ ارگ، رئیس جمهور غنی نشست سه جانبه را برای ثبات و همکاری‌ های اقتصادی منطقه مؤثر خوانده و از اشتراک افغانستان در این نشست خبر داده است.

XS
SM
MD
LG