لینک های دسترسی

Breaking News

چین برای مبارزه با ایبولا دو میلیون دالر اضافی تعهد کرد


کارگران چینی مصروف تهیه لباس های محافظتی ایبولا اند
کارگران چینی مصروف تهیه لباس های محافظتی ایبولا اند

چین به روز چهارشنبه برای کمک با مبارزۀ جهانی علیه ویروس واگیر ایبولا در غرب افریقا، دومیلیون دالر امریکایی دیگر را تعهد کرد.

مجموعه این کمک های چین در چهار محموله که ایجاد مراکز صحی، فراهم آوری وسایل، پول، غذا و متخصصین شامل آن است، از طریق ۱۳ کشور افریقایی و سازمان بین المللی به ۷۵۰ میلیون ین چینی میرسد.

برعلاوۀ آن دو صد تن از کارمندان بخش صحی چین نیز در مناطق ایبولا زده مستقر اند و قرار است ۵۰۰ تن دیگر آنان همراه با بسته های کمکی به مناطق ابولا زده، برسند.

ایین اسمیت، رئیس اجرائیه ریاست عمومی سازمان جهانی صحت می گوید که از فراهم آوری کمک های بین المللی در راستای مبارزه علیه ویروس ایبولا، خوشبین است.

او افزود:" حالا ما در تناسب به گذشته در رابطه به میزان حمایت ها بسیار زیاد خوشبین استیم. و بار دیگر، این نمونۀ بسیار خوبی است که چگونه چین و سایر کشور ها در فراهم آوری کمک ها با کشور های متأثر از ایبولا، قدم به جلو مینهند."

سرالیون که یکی از کشور های ایبولا زده است نیز از کمک های چین بهره گرفته است.

ایفیتی استیفن، سفیر سرالیون در ملل متحد در ژنیو گفت که کمک های چین برای کشور های ایبولا زده، موثر بوده است.

او علاوه کرد:"چین یکی از کشور های بود که کمک های واقعی را به صورت مستقیم به کشور های ما فرستاد، در حالیکه سایر کشور ها در مورد نیازمندی های ما میپرسیدند."

تحقیات طبی در مورد ایبولا

اتحادیه اروپایی نیز امروز تعهد کرد تا ۳۵۰میلیون دالر را برای تحقیقات در مورد ویروس ایبولا و احتمالاً تولید واکسین ضد این ویروس، فراهم کند.

کارلوس مویداس، کمیشنر پژوهشی اروپا می گوید که آن اتحادیه تلاش دارد برای محو ویروس ایبولا، فعالیت کند.

او گفت:"اتحادیه اروپایی مصمم است تا راه حلی برای محو ایبولا پیدا شود. ما پول خود را در جای می گذاریم تا تلاش های پژوهشی اتحادیه اروپایی در مقابل ایبولا موثر واقع شود و ۲۸۰ میلیون یورو اضافی را نیز فراهم می کنیم."

از آغاز شیوع، ویروس ایبولا در سه کشور افریقایی تا حال کم از کم جان پنج هزار نفر را گرفته است. علاوه بر آن، حدود ۱۴هزار تن دیگر به ویروس مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG