لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ و میر ناشی از کروناویروس بیشتر از ویروس سارس شد


مقامات در چین می‌گویند که مرگ و میر ناشی از کروناویروس تا روز یکشنبه نهم فبروری (۲۰ دلو) به ۸۱۱ نفر و شمار افراد مبتلا به این ویروس به بیش از ۳۷۵۰۰ رسیده است.

مقامات می‌گویند که رقم تلفات کروناویروس اکنون بیشتر از تلفات ویروس سارس شده است که در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳، جان ۸۰۰ نفر را گرفته بود.

تا حال بیش از ۳۶۰ واقعه و دو مورد مرگ و میر ناشی از کروناویروس در بیرون از قلمرو اصلی چین ثبت شده است.

مقام های چینی گفته اند که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۵۶ واقعۀ جدید کروناویروس در آن کشور ثبت شده است و این رقم در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ در صد کاهش را نشان می دهد.

کروناویروس در سایر کشورها

کروناویروس در کشتی بزرگ سیاحتی "شاهدخت الماس" بریتانیایی که در سواحل جاپان قرنطین شده است؛ ۶۴ مورد.

در سنگاپور ۴۰، تایلند ۳۲، هانگ کانگ ۲۹، کوریای جنوبی ۲۷، جاپان ۲۵، تایوان ۱۸، مالیزیا ۱۷، اتریش ۱۵، آلمان ۱۴، ویتنام ۱۳، فرانسه ۱۱، ایالات متحده ۱۲، ماکاو ۱۰، کانادا هفت، امارات متحده عربی هفت، بریتانیا چهار، ایتالیا سه، هند سه، فلیپین سه، روسیه دو واقعه تایید شده است.

در نیپال، سریلانکا، کمبودیا، فنلند، سویدن، بلجیم و یمن نیز یک یک مورد کروناویروس ثبت شده است.

تا حال یک نفر در هانگ کانگ و یک نفر دیگر در فلیپین از اثر ابتلا به کروناویروس جان باخته اند.

خوشبینی‌ها از کاهش گسترش ویروس

کارشناسان صحی می گویند که کاهش سرعت گسترش این ویروس نشان می‌دهد که سرایت آن در حال کاهش است. با آنهم سازمان جهانی صحت گفته است که امکان افزایش موارد این ویروس وجود دارد.

کارشناسان صحی همچنین می گویند که گرمی هوا نیز می تواند توانایی گسترش این ویروس را کاهش بدهد.

کروناویرس در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ولایت هوبی چین شیوع کرد.

سازمان جهانی صحت پس از گسترش این ویروس با سایر کشورها "حالت اضطرار صحت جهانی" را اعلام کرد.

گسترش این ویروس سبب شده تا بسیاری از کشور های جهان شهروندان شان از چین بیرون کنند و بسیاری شرکت های هوایی، پروازهای خود را به صورت موقت به چین به حالت تعلیق آورند.

تاکنون تداوی مشخص یا واکسینی برای وقایۀ این ویروس ایجاد نشده، اما داکتران بر مراعات نمودن حفظ الصحه به ویژه استفاده از ماسک، شستن دست ها با صابون برای ۲۰ ثانیه تاکید کرده علاوه می کنند که در صورت مشاهده کردن اعراض و علایم این بیماری که مشابه به سرما خوردگی است؛ در اسرع وقت نزد داکتر مراجعه شود.

XS
SM
MD
LG