لینک های دسترسی

Breaking News

چین به آلمان: اقدامات بیجینگ را در برابر کووید۱۹ مثبت توصیف کنید


دپلومات‌های چینی در تماس با مقام‌های حکومت آلمان آنان را ترغیب کرده اند تا در مورد عملکرد چین در برابر همه‌گیری کروناویروس اظهار نظر مثبت داشته باشند.

وزارت داخلۀ آلمان با نشر نامه‌ای گفته است: "حکومت آلمان از تماس‌های فردی دپلومات‌های چین به هدف ایجاد بیانات مثبت عامه در مورد مدیریت کروناویروس توسط جمهوری خلق چین آگاه است."

در این نامه که روز یکشنبه ۲۶ اپریل (هفتم ثور) به دست خبرگزاری رویترز رسیده است، آمده است که حکومت فدرال آلمان به این درخواست چین پاسخ مثبت نداده است.

به نقل از رویترز، تاریخ صدور این نامه ۲۲ اپریل است و عنوانی مارگریت باوسی، عضو پارلمان آلمان فرستاده شده است. خانم باوسی از مقام‌های حکومت آلمان پرسیده بود که آیا دپلومات‌های چینی با مقام‌های آلمان تماس گرفته بودند تا آنان را ترغیب کنند که عملکرد چین را در مقابله با کروناویروس بستایند.

برای بار نخست، گزارشی در مورد این تقاضای دپلومات‌های چینی در روزنامۀ "جهان در روز یکشنبه" آلمان نشر شد. در آن زمان سفارت چین در برلین این گزارش را "دروغین" و "غیرمسوولانه" خوانده و رد کرده بود، اما در پیوند به نامۀ وزارت داخلۀ آلمان تا کنون واکنشی نشان نداده است.

با اینحال در نامۀ وزارت داخلۀ آلمان گفته نشده است که آیا چین در عملکرد و گزارشدهی‌ خود در پیوند با کروناویروس شفاف بوده است یا خیر.

حکومت ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که چین در گزارشدهی حقایق مرتبط با شیوع همه‌گیری کروناویروس شفاف عمل نکرده و پنهانکاری کرده است، اما بیجینگ ادعا دارد که از آغاز تا حال در گزارشدهی در مورد کووید۱۹ شفاف بوده است.

خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش داده بود که مقام‌های چینی در صدد جلوگیری از نشر یک گزارش اتحادیۀ اروپا بودند که در آن از نشر معلومات غلط چین در مورد شیوع کروناویروس ذکر شده بود.

کروناویروس برای بار نخست در ماه دسمبر سال گذشته در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شایع شد و به سرعت به همه‌گیری مبدل شد.

در حال حاضر این ویروس در ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان گسترش یافته و سبب ابتلای دو میلیون و ۹۱۷ هزار نفر و مرگ ۲۰۳۵۴۵ نفر دیگر شده است.

XS
SM
MD
LG