لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات هوایی در کنر '۲۰ غیرنظامی را کشت'


یک سرباز افغان در ولایت کنر، در شرق افغانستان
یک سرباز افغان در ولایت کنر، در شرق افغانستان

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات محلی در شرق افغانستان، از کشته شدن حداقل ۲۰ غیرنظامی در نتیجه یک عملیات هوایی خبر داده است.

این خبرگزاری، به نقل از عبدالطیف فضلی، یک عضو شورای ولایتی کنر گزارش کرده که ۱۲ کودک و ۸ زن در میان این کشته‌شدگان هستند.

هم‌چنین براساس این گزارش، بیش از ۱۵ غیرنظامی دیگر در این عملیات زخمی شده اند.

روز گذشته مقامات افغان در ولایت کنر گفته بودند که حملات هوایی در ولسوالی شلتن این ولایت، نزدیک به چهل جنگجوی مربوط به طالبان و القاعده را از بین برده است.

رویترز به نقل از عبدالستار میرزک‌وال، والی کنر گفته که این عملیات یک فرمانده محلی طالبان را هدف قرار داده و شماری از جنگجویان خارجی نیز در آن کشته شده اند.

آقای میزک‌وال گفته که چهار عضو شبکه القاعده به نام‌های ابو حمزه، عمرالبدر، یاسین و عاصم و نیز یک فرمانده طالبان به نام معاویه در میان کشته‌شدگان هستند.

والی کنر هم‌چنین وارد آمدن تلفاتی به غیرنظامیان را تایید کرده ولی آمار دقیقی از آن ارایه نکرده است.

او گفت: "ما اطلاع داریم که شماری از غیرنظامیان، به شمول زنان و کودکان کشته شده اند، ولی برای بررسی این حادثه یک گروه حقیقت‌یاب را به محل می‌فرستیم."

ماموریت حمایت قاطع در افغانستان گفته که در این عملیات سهم نداشته اند و وزارت دفاع افغانستان نیز نسبت به گزارش تلفات غیرنظامیان تا حالا واکنشی نشان نداده است.

XS
SM
MD
LG