لینک های دسترسی

Breaking News

نبرد سنگین در سوریه ۷۰ کشته برجاگذاشت


درگیری میان نیروهای طرفدار حکومت سوریه و گروه‌های مسلح مخالف حکومت آن کشور کم از کم ۷۰ کشته برجاگذاشته است.

گروه دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا روز یکشنبه اول دسمبر (۱۰ قوس) گفت که ۳۶ نفر از کشته شدگان سربازان وفادار به بشارالاسد، رییس جمهور سوریه اند.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که درگیری از دو روز به اینسو در شهر معره النعمان ولایت ادلب جریان داشت. بر اساس این گزارش، طیاره‌های جنگی صبح یکشنبه مواضع شورشیان جهادی مخالف اسد را بمباردمان کرد و دود انبوهی آسمان شهر را فراگرفته بود.

درگیری‌های دو روز گذشته سبب شده است که هزاران نفر از باشندگان روستاهای جنگ زده، خانه‌های شان را ترک کرده و به ساحات نسبتاً آرام در شمال ادلب فرار کنند.

دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است که بمباردمان و جنگ پس از آن شدت گرفت که گروه‌های شورشی، به رهبری گروه هیات تحریر شام که مرتبط با شبکۀ القاعده است، بخش‌هایی از شهر ادلب را تصرف کردند.

ادلب زمانی حدود سه میلیون نفر جمعیت داشت و در جریان جنگ هشت ساله در سوریه شمار زیاد باشندگان این شهر به کشورهای همسایۀ سوریه مهاجر شده یا هم در داخل آن کشور بیجا شده اند.

جنگ در سوریه که در اواسط مارچ ۲۰۱۱ آغاز شد، تا کنون منجر به کشته شدن بیش از ۳۷۰ هزار نفر شده و میلیون‌ها نفر را مهاجر و بیجا کرده است.

XS
SM
MD
LG