لینک های دسترسی

Breaking News

انتخاب سناتور تم کین به عنوان معاون هلیری کلنتن


هلیری کلنتن، کاندید حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده سناتور تم کین را به عنوان معاون خود انتخاب کرد.

تم کین یک دموکرات سابقه دار، میانه رو و سناتور ایالت ویرجنیا است، که امکان زیاد دارد رای دهنده گان دلگیر از ترمپ را به سوی خود جذب کند.

هلیری کلنتن زمان معرفی کین ۵۸ ساله گفت که او هیچگاه در انتخابات بازنده نبوده و به عنوان شاروال، گورنر و سناتور از بهترین ها بوده و از عزت و احترام زیاد برخودار است.این انتخاب،دو روز پیش برگزاری كنوانسیون ملی دموكراتها در فیلادفیا صورت گرفته است.

در صورتی كه رئیس جمهور كشته یا از كار بركنار شود، معاون او تا پایان دوره رئیس جمهور خواهد ماند؛ اتفاقی كه بعد از ترور كندی و كناره گیری نیكسون رخ داد.

تیم كین كیست؟

آقای كین از سال ٢٠١٣ سناتور ایالت ویرجنیا بوده است. او در سنای امریكا از موافقان توافق هسته ای با ایران بود.

در حالی آقای كین برای معاونی كلنتن انتخاب شده كه یكبار هشت سال پیش هم برای چنین موقعیتی گمانه زنی هایی درباره او شده بود.

در سال ٢٠٠٧ زمانی كه سناتور اوباما اعلام نامزدی كرد، تیم كین اولین سیاستمدار سرشناسی بود كه در بیرون از ایالت ایلینوی، از نامزدی اوباما حمایت كرد. بعد از موفقیت اوباما در شكست رقیب خاش هلیری کلنتن، مجله نیویوركر، از كین به عنوان یكی از گزینه های اصلی معاونی اوباما نام برد اما اوباما كه با انتقاداتی از جمله كم تجربگی روبرو بود، جو بایدن را برگزید كه سابقه سه دهه حضور در کانگرس امریكا را داشت.

بعد از این بود كه تیم كین به درخواست باراك اوباما رئیس كمیته ملی حزب دموكرات در سالهای ٢٠٠٩ تا ٢٠١١ شد.

این چهره سیاسی پیش از این در سالهای ٢٠٠٦ تا ٢٠١٠ گورنر یا والی ایالت ویرجینیا بود.

كین كه سابقه ١٧ سال كار وكالت در ریچموند پایتخت ایالت ویرجینیا را داشت، در چهل سالگی شاروال ریچموند شد و در سال ٢٠٠٢ تا ٢٠٠٥ برای معاون گورنر ایالت ویرجینیا از سوی مردم انتخاب شد.

انتخاب كین كه سابقه خوبی در ایالت ویرجینیا دارد، می تواند به پیروزی نهایی كلنتن در رقابت با ترامپ كمك كند. معمولا نامزدی پیروز انتخابات ریاست جمهوری امریكا می شود كه علاوه بر ایالت های سنتی متعلق به خود، بتواند رای ایالت های ویرجینیا، آیوا، میشیگان و فلوریدا را كسب كند.

سناتور دموکرات "تیم کین" از ویرجینیا از منتقدان بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل است. بخشی از این اختلاف به خاطر مواضع نتانیاهو در قبال توافق هسته ای با ایران است.

در جریان سفر تابستان گذشته نتانیاهو به دعوت کانگرس و سخنرانی او در جمع نمایندگان، آقای كین جزو هشت سناتور دموكراتی بود كه این سخنرانی را تحریم كرد و در مراسم سخنرانی او حاضر نشد.

XS
SM
MD
LG