لینک های دسترسی

Breaking News

۸۸ زندانی مورد مناقشه واشنگتن و کابل کی ها اند؟


یک عضو ارشد کانگرس ایالات متحده می گوید که وزارت دفاع امریکا نام ۷۲ زندانی بگرام را فراهم نمی کند که حکومت افغانستان تصمیم رهایی آنها را گرفته است.

هوارد مکوین، رئیس کمیتۀ خدمات قوای مسلح مجلس نمایندگان روز سه شنبه گفت که چک هیگل، وزیر دفاع امریکا درخواست افشأی نام های این افراد را رد کرده است.

این عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان می گوید که امریکایی ها باید بدانند که رئیس جمهور حامد کرزی "کدام زندانی های خطرناک" را رها می کنند و آنها چگونه تهدید های را متوجه ایالات متحده می سازند.

عبدالشکور دادرس، عضو کمیتۀ بررسی دوسیه های زندانیان بگرام به رادیو آشنا گفت که در علنی سازی نام این افراد مشکلی را نمی بیند. اما آقای شکور می گوید که تا اکنون دوسیۀ ۱۶ زندانی را دریافت نکرده اند که به ارتکاب جرایم متهم می باشند.

تصمیم رهایی ۷۲ زندانی بگرام از جمع ۸۸ تن، واکنش های تندی امریکا را در پی داشته و ایالات متحده خواهان پیگرد زندانی ها شده، اما افغانستان می گوید که ۷۲ تن آنها بیگناه اند و هیچ سند مؤثق علیه آنها وجود ندارد.

برای شنیدن مصاحبه کامل با عبدالشکور دادرس روی لینک ذیل کلیک کنید.

please wait

No media source currently available

0:00 0:06:18 0:00
لینک دانلود
  • 16x9 Image

    صفیه حساس

    صفیه حساس در سال ۲۰۰۲ میلادی از فاکولته ژورنالیزم دانشگاه کابل گواهینامۀ لیسانس را به دست آورد و از آن زمان تا کنون در رسانه های داخلی و خارجی به صفت خبرنگار و گوینده ایفای وظیفه کرده است. او از سال ۲۰۱۳ میلادی به اینسو در بخش دری صدای امریکا کار می کند.

XS
SM
MD
LG