لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی واشنگتن مبنی بر مداخلۀ روسیه در انتخابات آیندۀ امریکا


کرستن نیلسن، وزیرامنیت داخلی امریکا: کارهای زیادی است که باید قبل از برگزاری انتخابات میان دوریی صورت امریکا صورت گیرد
کرستن نیلسن، وزیرامنیت داخلی امریکا: کارهای زیادی است که باید قبل از برگزاری انتخابات میان دوریی صورت امریکا صورت گیرد

کرستن نیلسن، وزیرامنیت داخلی ایالات متحده گفته است که برای جلوگیری از مداخلات روسیه در انتخابات آیندۀ امریکا، باید اقدامات بیشتر صورت گیرد.

خانم نیلسن این سخنان را دیروز در یک جلسۀ استماعیۀ کمیتۀ استخبارات مجلس سنای کانگرس ابراز داشت.

وزیر امنیت داخلی امریکا، میزان تهدید در برابر انتخابات آیندۀ امریکا را بلند خواند و گفت "احتیاط مهم است".

کرستن نیلسن، در این زمینه بر همکاری همه جانبه میان سایر ادارات حکومتی امریکا تاکید ورزید و گفت "کارهای زیادی است که باید قبل از برگزاری انتخابات میان دوریی صورت گیرد".

وزیر امنیت داخلی امریکا در حالی بر کار بیشتر بخاطر جلوگیری از مداخلۀ روسیه در انتخابات آیندۀ امریکا حرف تاکید کرد، که کمیته استخبارات مجلس سنای امریکا یک روز قبل از این گفت، تحقیقات نشان داده که روسیه تلاش داشت تا در روند انتخابات ریاست جمهوری ٢٠١٦ نفوذ کند.

این کمیته همچنان هشدار داد که روسیه هنوز هم تلاش دارد تا در انتخابات میان دوریی امریکا یا انتخابات کانگرس، که قرار استدر ماۀ نوامبر برگزار گردد، مداخله کند.

مقامات امریکایی گزارش داده اند که در انتخابات ریاست جمهوری ٢٠١٦ در امریکا،٢١ ایالت مورد تهدید حملات انترنتی قرار داشت و اینکه حد اقل یک سیستم دیتابیس رای دهی را متاثر ساخته بود.

مقامات میگویند، اگرچه هیچ سند مبنی بر تغییر آرا را دریافت نکردند، اما تحقیقات نشان داده که سیستم رای دهی در بیشتر ایالت ها "کهنه" شده است.

کرستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی امریکا، نیز با تائید این موضوع گفت: "با مشکل تکنالوجی کهنه روبرو استیم، نه تنها در وسایل مرتبط به انتخابات، بلکه در تمامی سیستم های حکومت مرکزی و حکومت های محلی. حل این مشکل به سرمایه گذاری بزرگ ضرور دارد."

در عین حال، قانونگذاران هردو حزب از حکومت رئیس جمهور ترمپ میخواهند تا آقدامات بیشتر را روی دست گیرد.

در جلسۀ استماعیۀ دیروز، مارک وارنر، یکی از سناتوران دموکرات گفت: "رئیس جمهور ما باید اهمیت این تهدید را بداند و آن را بپذیرد و تلاش ورزد تا در برابر مداخلات بدخواهانۀ روسیه، جامعۀ ما را مصؤنیت بخشد."

حکومت رئیس جمهور ترمپ، در جریان همین ماه در برابر تعداد از نهادهای روسی که به حملات انترنتی در برابر ایالات متحده متهم بودند، تعزیرات وضع کرد و مقامات گفته اند که اقدامات تنبیهی دیگر نیز صورت خواهد گرفت.

نگرانی واشنگتن مبنی بر مداخلۀ روسیه در انتخابات آیندۀ امریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:39 0:00

XS
SM
MD
LG