لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار احتمالی ترمپ با پوتین و هشدار کانگرس امریکا


 کانگرس امریکا گفته است که بررسی ها نشان داده که روسیه تلاش داشت تا در انتخابات ریاست جمهوری ٢٠١٦ امریکا، نفوذ و مداخله کند
کانگرس امریکا گفته است که بررسی ها نشان داده که روسیه تلاش داشت تا در انتخابات ریاست جمهوری ٢٠١٦ امریکا، نفوذ و مداخله کند

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، طی یک صحبت تلیفونی، پیروزی ولادمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهور روسیه را به او تبریک گفته است.

رئیس جمهور ترمپ، به روز سه شنبه، حین ملاقات با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، مکالمۀ تلیفونی اش با رئیس جمهور روسیه را خوب توصیف کرد.

آقای ترمپ به خبرنگاران گفت که "ما صحبت خوب داشتیم و گمان میکنم که در آیندۀ نه چندان دور باهم خواهیم دید تا روی رقابت تسلیحاتی که در حالی خارج شدن از کنترول است، صحبت کنیم".

رئیس جمهور ترمپ درحالی از ملاقات با رئیس جمهور روسیه خبر داد که کمیتۀ استخبارات مجلس سنای کانگرس امریکا گفته است که بررسی دقیق سیستم انتخابات در هر ایالت امریکا، نشان داده که روسیه تلاش داشت تا در انتخابات ریاست جمهوری ٢٠١٦ امریکا، نفوذ و مداخله کند.

به گفتۀ سناتور ریچارد بورو یکی از اعضای کمیتۀ استخبارات مجلس سنا "روسیه تلاش ورزیده بود تا در ٢١ ایالت نفوذ کند و مؤفق شده بود تا حداقل در یک دیتابیس سیستم رای دهی نفوذ کند".

اعضای این کمیته میگویند که هیچ سند مبنی بر تغییر آرا را دریافت نکردند، اما اضافه میکنند که تحقیقات نشان داده که سیستم رای دهی دربیشتر ایالت ها "کهنه" شده است.

کمیتۀ استخبارات مجلس سنا هشدار داده که روسیه و یا نهادهای خارجی دیگر، بخاطر نفوذ در انتخابات آیندۀ امریکا تلاش خواهند ورزید و گفته است که بخاطر جلوگیری از آن، سیستم انتخابات امریکا باید عصری ساخته شود.

در عین حال، قصرسفید گفته است که صحبت دوستانۀ دونالد ترمپ با همتای روسی اش به این معنی نیست که گویا حکومت امریکا در برابر سوء رفتار روسیه، نرمش اختیار خواهد کرد.

اما مقامات در فصرسفید این را نیز گفته اند که رئیس جمهور دونالد ترمپ در مسایل جهانی بر اهمیت مذاکرات با روسیه نیز باور دارد.

دونالد ترمپ با ولادمیر پوتین ملاقات میکند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:11 0:00

XS
SM
MD
LG