لینک های دسترسی

Breaking News

چهارمین محمولۀ کمک‌های بشری هند به افغانستان رسید


وزارت خارجۀ هند گفته است که چهارمین محمولۀ از کمک‌های این کشور به مردم افغانستان که شامل سه تن دارو است به کابل رسیده است.

این وزارت امروز ۳۰ جنوری (۱۰ دلو) با نشر اعلامیه‌ای گفت که این کمک‌ها را روز گذشته به مسوولان شفاخانۀ اندراگاندی - صحت طفل در کابل تسلیم کرده اند.

هند همچنین تعهد کرده است که به کمک‌هایش به مردم افغانستان ادامه خواهد داد.

با مسلط شدن طالبان بر افغانستان و تشدید بحران بشری در این کشور، این چهارمین بار است که هند به افغانستان به ویژه در بخش صحت کمک می‌کند.

وزارت خارجۀ هند افزوده که این کشور تا کنون ۵۰۰هزار دوز واکسین کووید۱۹ و ۱.۶ تن مواد طبی به افغانستان کمک کرده است.

در اعلامیهٔ این وزارت آمده است که در هفته‌های آینده کمک‌های بیشتر مواد طبی و گندم به افغانستان صورت خواهد گرفت و برای انتقال آن با ادارات ملل متحد و سایر سازمان‌ها در تماس است.

پیش از این، مقام‌های هندی گفته بودند که برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان، ۵۰۰ هزار تن گندم به این کشور کمک خواهند کرد.

حکومت پاکستان به تاریخ ۲۳ نومبر (دوم قوس) به هند اجازه داد تا از قلمرو زمینی آن کشور گندم کمکی دهلی جدید را برای افغانستان ارسال کند.

با مسلط شدن طالبان بر افغانستان، این کشور با بحران بشری مواجه شده است و پیش از این سازمان‌های بین‌المللی از جامعه جهانی خواستند که به کمک‌های شان به مردم افغانستان ادامه دهند.

بر اساس گزارش ماه دسمبر برنامه جهانی غذا (WFP) بیش از ۲۴ میلیون نفر در افغانستان مصوونیت غذایی ندارند و بیش از ۹۰ درصد افغان‌ها به کمک‌های غذایی نیازمند استند.

به تازگی سازمان‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار دادند که زمستان سخت در افغانستان شرایط وخیم را تشدید می‌کند که میلیون‌ها افغان را در سراسر کشور به چالش خواهد کشید.

XS
SM
MD
LG