لینک های دسترسی

Breaking News

برنامۀ جهانی غذا از کمک‌های جدید به حدود یک میلیون نیازمند افغان خبر داد


برنامۀ جهانی غذا در افغانستان (WFP) از ادامۀ کمک‌ها برای هزاران خانوادۀ نیازمند در افغانستان خبر داده و گفته است که در تنها ماه مارچ به حدود یک میلیون نفر در سه ولایت رسیدگی کرده است.

این اداره روز چهارشنبه چهارم می (۱۴ ثور) در صفحهٔ تویترش نوشته است که این کمک‌ها در ولایات بغلان، نیمروز و کابل صورت گرفته است.

به گفتۀ این ادارهٔ ملل متحد تنها در ماه مارچ، ۳۷۹هزار و ۷۲۹ نفر در ولایت بغلان، ۱۵۳هزار و ۸۰۰ نفر در نیمروز و ۳۷۶هزار ۱۳۹ افراد نیازمند در کابل از کمک‌های ملل متحد مستفید شده اند.

برنامهٔ جهانی غذا همچنین افزوده که این کمک‌ها شامل مواد خوراکی و پول نقد بوده است.

این نیازمندان افغان در حالی تحت حمایت برنامه جهانی غذا قرار می‌گیرند که بر اساس آمار سازمان ملل متحد در حال حاضر حدود ۲۳ میلیون شهروند افغانستان گرسنگی حاد را تجربه می‌کند و ۹۵ درصد مردم این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند. این سازمان همچنین گفته است که ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.

با مسلط شدن طالبان بر افغانستان، این کشور با بحران شدید بشری مواجه شده است و سازمان ملل متحد هشدار داده است که اگر کمک‌های آنی برای نیازمندان افغان فراهم نشود، حدود ۹۷ درصد جمعیت افغانستان از وضعیت موجود بشری در کشورشان متاثر خواهند شد.

برنامۀ جهانی غذا هفته گذشته نیز از کمک به بیش از یک میلیون افغان نیازمند در ولایات بدخشان، کاپیسا، نیمروز و کنر خبر داده بود. این برنامه بر ادامۀ کمک‌ به نیازمندان تاکید کرده و گفته است که ملل متحد در این راستا به تلاش‌هایش ادامه خواهد داد.

اخیراً برنامۀ جهانی غذا یک بار دیگر از افزایش قحطی و گرسنگی در این کشور ابراز نگرانی کرده و گفته بود که حال حاضر، ۹۵ درصد مردم افغانستان غذای کافی برای خوردن ندارند.

این در حالی است که کشورهای کمک‌کننده در ماه حمل در یک کنفرانس بین‌المللی مجازی که به میزبانی ملل متحد و قطر به منظور جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان برگزار شده بود، کمک به ارزش ۲.۴ میلیارد دالر را برای سال ۲۰۲۲ تعهد کردند، در حالی که ملل متحد برای رسیدگی به وضعیت نیازمندان در این کشور ۴.۴ میلیارد دالر فراخوان کمک داده بود.

XS
SM
MD
LG