لینک های دسترسی

Breaking News

فرارسیدن فصل سرما و گسترش کروناویروس در افغانستان


وزارت صحت عامۀ افغانستان اعلام کرد که طی شبانه‌روز گذشته ۵۷۶ مورد مشکوک کروناویروس در لابراتوارهای این وزارت آزمایش شده که نتایج ۱۱۳ مورد آن مثبت بوده است.

این وزارت روز چهارشنبه ۲۸ اکتوبر (۷ عقرب) با نشر آمار روزمرۀ واقعات کووید۱۹ گفت که با موارد جدید، ارقام مجموعی مبتلایان به ۴۱هزار و ۱۴۵ نفر افزایش یافت.

از مجموع واقعات تازه در ۱۴ ولایت، بلخ با ۲۲ واقعه، هرات با ۲۱ مورد و کابل با داشتن ۱۹ واقعه به ترتیب بیشترین رقم مبتلایان کروناویروس را طی ۲۴ ساعت گذشته داشته است.

معلومات این وزارت نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار کووید۱۹ دوباره شفا یافته و شش فرد مبتلا جان باخته اند.

با موارد جدید، رقم مجموعی شفایاب‌شدگان به ۳۴هزار و ۲۳۷ نفر و ارقام کلی مرگ و میر ناشی از کروناویروس در افغانستان به ۱۵۲۹ رسید.

بر اساس معلومات وزارت صحت عامۀ افغانستان، میزان درصدی مثبت واقعات کروناویروس با سردشدن هوا بار دیگر سیر صعودی را در پیش گرفته است.

وزارت صحت عامۀ افغانستان تاکید کرده است شهروندان افغانستان می‌توانند با پوشیدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی، گسترش کروناویروس را در فصل سرما کاهش دهند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل گشت.

بر اساس آمار پوهنتون امریکایی جانس هاپکینز، در سراسر جهان تا صبح چهارشنبه ۲۸ اکتوبر (۷ عقرب) نزدیک به ۴۴ میلیون نفر به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از یک میلیون و ۱۶۶ هزار نفر دیگر پس از ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG