لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ تعطیلی مراکز آموزشی بار دیگر تمدید شد


وزارت صحت عامۀ افغانستان به دلیل گسترش موج سوم کروناویروس و بلندبودن آمار مبتلایان و بیماران کووید۱۹، بار دیگر قرنطینۀ دو هفته‌ای وضع کرد.

پیش از این وزارت صحت عامه فیصله کرده بود که مراکز آموزشی، تالارهای عروسی، کنفرانس‌ها، مراسم فاتحه در فضای بسته تا پنجم سرطان تعطیل باشند، اکنون این فیصله تا ۱۸ سرطان (دو هفتۀ دیگر) تمدید شد.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای گفته است که موج سوم کروناویروس در اوج خود رسیده و آمار واقعات مثبت و مرگ و میر به گونۀ قابل ملاحظه افزایش یافته است.

در اعلامیه آمده است: "در سراسر کشور، [تعطیلی] تمام مراکز تعلیمی و تحصیلی دولتی و خصوصی شامل مکاتب، انستیتوت‌ها، پوهنتون‌ها، کورس‌ها، مدارس دینی و کودکستان برای دوهفته دیگر الی تاریخ ۱۸ سرطان سال ۱۴۰۰ تمدید گردید."

وزارت صحت در کنار متوقف‌کردن فعالیت تمام تالارهای عروسی و کنفرانس‌ها، حوض‌های آب‌بازی، حمام‌های عمومی، سوناها، ورزشگاه‌ها، گفته است که جلسات غیرضروری در همه نهادهای دولتی و غیردولتی نیز متوقف شود.

همچنان وزارت صحت خواستار تعلیق ملاقات خانواده‌ها با محبوسین، توقف مسابقات ورزشی و تعلیق مراسم فاتحه‌خوانی عمومی در فضاهای سر بسته شده است.

وزارت صحت عامۀ افغانستان از شاروالی‌های شهرهای بزرگ این کشور نیز خواسته است که باید محلات مزدحم شهرها را شناسایی و با تطبیق راهکارهای مشخص ازدحام را کنترول و فاصله اجتماعی را تنظیم کنند.

در اعلامیه وزارت صحت عامه، بر رعایت فاصله یک‌ونیم متری میان نمازگزاران در مساجد و مشتریان رستوران‌ها، پوشیدن ماسک در ترانسپورت شهری و تهویه فضای موترها نیز تاکید شده است.

XS
SM
MD
LG