لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در جهان؛ شمار مبتلایان از مرز ۶۰۰ هزار گذشت


براساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان تا صبح شنبه ۲۸ مارچ (نهم حمل) به ۶۰۲۲۶۲ نفر رسید.

تا اکنون ۲۷۸۸۹ نفر پس از ابتلا به بیماری کووید۱۹در سراسر جهان جان باخته‌ و بیش از ۱۳۰ هزار نفر دیگر صحت‌یاب شده اند.

ایالات متحده اکنون با ۱۰۴۸۳۷ مورد مثبت کروناویروس در صدر فهرست کشورهای جهان قرار گرفته است. شمار مرگ و میر ناشی از ویروس در ایالات متحده به ۱۴۱۶ رسیده است.

در ایتالیا که بحران کروناویروس همچنان ادامه دارد، آمارمبتلایان به کروناویروس به ۸۶۴۹۸ نفر رسیده و مرگ و میر ناشی از آن به ۸۱۳۴ رسیده است.

در چین جاییکه برای اولین بار کروناویروس شیوع کرد، تا حال ۸۱۹۹۶ نفر مبتلا شده و بیش از ۳۲۰۰نفر جان باخته اند.

تعداد قربانیان کروناویروس در اسپانیا به ۵۱۳۸ نفر رسیده و شمار مبتلایان به ۶۵۷۱۹ نفر رسیده است. پارلمان اسپانیا به دولت اجازه داد تا شرایط سخت‌گیرانه در این کشور را تا ۱۱ ماه اپریل تمدیدکند.

مقامات ایرانی امروز از مرگ ۱۳۹ نفر دیگر خبر دادند که به این حساب شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از این ویروس در این کشور به ۲۵۱۷ نفر رسیده است. این در حالی است که ۳۵۴۰۸ نفر دیگر به کروناویروس مبتلا می باشند.

در فرانسه نیز تا اکنون ۳۳۴۱۴ نفر به کروناویروس مبتلا شده و ۱۹۹۵ نفر جان باخته‌اند که گفته می شود ۸۶ درصد از این قربانیان افراد بالای ۷۰سال بوده‌اند.

در بریتانیا شمار آخرین تلفات کروناویروس به ۷۵۹ نفر رسیده است و بیش از ۱۴۷۰۰ نفر به شمول بوریس جانسن، صدر اعظم این کشور به این ویروس مبتلا شده اند.

در آلمان ۵۳۳۴۰ نفر به کروناویروس مبتلا شده اند و ۳۹۵ نفر تا حال در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG