لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در امریکا؛ بیش از ۶۴ هزار مورد دریک روز


در حالی که جهان برای جلوگیری کروناویروس تلاش می‌ ورزد، در امریکا ریکارد جدیدی از ابتلا به این بیماری ثبت شد.

مقامات امریکایی روز پنجشنبه نهم جولای (۱۹ سرطان) از ابتلا ۶۴ هزار نفر در ایالات متحده به بیماری کووید ۱۹ گزارش دادند که از آغاز شیوع کروناویروس تا حال بی پیشنه است.

ایالت‌های فلوریدا، اریزونا، کالیفورنیا و تکزاس بیشترین موارد ابتلا را گزارش داده اند.

انتونی فاوچی، رییس انستیتیوت مطالعات امراض ساری ایالات متحده از والیان ایالت ها خواسته است تا جهت جلوگیری گسترش کروناویروس، بازگشایی تشبثات و کارو بار ها را به تعویق بآندازند.

براساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا صبح روز جمعه دهم جولای (۲۰ سرطان) بیشتر از ۱۲ میلیون انسان به کووید۱۹ مبتلا شده که سه میلیون آن در ایالات متحده می‌باشد.

باوجودیکه موارد ابتلا به کروناویروس هر روز بیشتر می‌شود، دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا بر بازگشایی کارو بار ها و برگشت زندگی به روال عادی آن تاکید می‌کند.

در یک اقدام تازه، دونالد ترمپ هشدار داده است که اگر مکاتب امریکا در آغاز سال تعلیمی در خزان امسال بازگشایی نشود، بودجۀ معارف را قطع خواهد کرد.

باوجودیکه فکرمی‌شود کودکان به کروناویروس مصاب نمی‌شوند، واقعات مرگ و میر اطفال ناشی از ابتلا به این ویروس گزارش شده است.

در بعضی ایالت های که سواحل ومی خانه ها باز شده بودند، دوباره مسدود شده و حکومت نیز بعضی از محدودیت ها را دوباره وضع کرده است.

تا این دم کروناویروس جان اضافه تر از ۱۳۳ هزار نفر را در ایالات متحده گرفته است.

در همین حال سازمان صحی جهان می‌گوید که در مورد مبارزهٔ بهتر برخی از کشورها تحقیق می‌کند.

ملل متحد محراق کروناویروس را امریکا لاتین و کشور های کارابین خوانده و انتونی گوتیریش، سرمنشی سازمان ملل متحد از حکومات خواسته تا ابتدا با مردم نیازمند مساعدت کنند.

براساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، برازیل بعداز ایالات متحده بیشترین واقعات ابتلابه کروناویروس را داشته که سبب جان باختن حدود ۷۰ هزار نفر در آن کشور شده است.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و تا حال در ۱۸۸ کشور جهان جان اضافه تر از ۵۵۵ هزار نفر را گرفته است.

XS
SM
MD
LG