لینک های دسترسی

Breaking News

مبتلایان کووید۱۹ در جهان به مرز ۱۱ میلیون نفر رسید


شمار مبتلایان کووید۱۹ در جهان تا صبح پنجشنبه دوم جولای به بیش از ده میلیون و ۷۱۹ هزار نفر و مرگ و میر ناشی از این بیماری به نزدیک به ۵۱۷ هزار نفر رسید.

ایالات متحده با بیش دو میلیون و ۶۸۶ هزار مورد ابتلا و افزون بر۱۲۸ هزار مورد مرگ، بیشترین شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ را در جهان دارد.

در همین حال، انتونی فاوچی، رییس انستیتیوت مطالعات امراض ساری ایالات متحده گفته است که پس از آغاز دوبارۀ فعالیت‌های اقتصادی در برخی از ایالت های امریکا، شمار مبتلایان کووید۱۹ در این کشور روزانه به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده و هشدار داد که اگر اقدامات پیشگیرانه روی دست گرفته نشود، این رقم روزانه به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

برازیل با بیش از یک میلیون و ۴۴۵ هزار مورد ابتلا و نزدیک به ۶۱ هزار مرگ ناشی از کووید۱۹ دومین کشور متضرر از همه‌گیری کروناویروس در جهان است.

از رهگذر موارد ابتلا، روسیه با داشتن بیش از ۶۶۰ هزار واقعۀ مثبت در جایگاه سوم قرار دارد که از این میان نه هزار و ۶۶۸ نفر در این کشور جان باخته اند.

اما از نظر تلفات، بریتانیا با نزدیک به ۴۴ هزار، ایتالیا با ۳۴۷۸۸ ، فرانسه با نزدیک به ۳۰ هزار، مکسیکو با ۲۸۵۱۰ و اسپانیا با ۲۸۳۶۴ مورد مرگ به ترتیب در جایگاه سوم تا هشتم قرار گرفته اند.

از میان کشورهای جنوب آسیا، هند با نزدیک به ۶۰۵ هزار موردابتلا در جایگاه نخست قرار گرفته است که از آن جمله مرگ و میر ناشی از این ویروس در هند به حدود ۱۸ هزار نفر رسیده است.

افغانستان تا حال از مرگ حدود ۸۰۷ نفر در اثر ابتلا به کووید۱۹ و نیز ابتلای بیش از ۳۲ هزار نفر به این بیماری خبر داده است، اما کارشناسان طبی معتقد اند که به دلیل کمبود آزمایشات طبی، ممکن رقم مبتلایان و مرگ و میر در افغانستان به مراتب بلندتر از آمار رسمی باشد.

هم اکنون کم و بیش ۱۴۰ واکسین کووید۱۹ در کشورهای مختلف جهان زیر کار است، اما شمار بسیار اندک آن به مرحلۀ آزمایش بالای انسان‌ها رسیده است. با وجود آنکه برخی از آزمایشات ابتدایی این واکسین‌ها موفق عنوان شده است، مقامات می‌گویند که ممکن تا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده واکسین کروناویروس تولید شود.

XS
SM
MD
LG