لینک های دسترسی

Breaking News

مبتلایان کووید۱۹ در امریکا از مرز سه میلیون گذشت


با افزایش واقعات ابتلا به کروناویروس در امریکا، شمار مبتلایان کووید۱۹ در این کشور به بیش از سه میلیون نفر رسید.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز، تا چاشت چهارشنبه هشتم جولای (۱۸ سرطان) شمار مبتلایان کووید۱۹در امریکا به سه میلیون و ۲۳ هزار نفرو مرگ و میر ناشی از آن به نزدیک به ۱۳۲ هزار نفر رسیده است.

در همین حال، دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا نا وقت سه شنبه در یک پیام تویتر نگاشته است که مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در امریکا ده چند کاهش یافته است.

واقعات جدید این بیماری در ایالت‌های جنوبی امریکا به ویژه فلوریدا، تکزاس و اریزونا افزایش یافته است. در این ایالت‌ها اکثر تشبثات که برای جلوگیری از گسترش کروناویروس مسدود شده بود، بازگشایی شده اند.

تنها در پنج روز نخست ماه جولای، کم و بیش ۲۵۰ هزار مورد جدید کووید۱۹ در ایالات متحدۀ امریکا ثبت شده است که در این مدت دو بار ایالت فلوریدا بیشترین آمار واقعات جدید را داشته است.

ران دی‌سانتیس، والی فلوریدا گفته است که بیشتر واقعات جدید ابتلا به کووید۱۹ در آن ایالت میان افراد بین ۱۵ تا ۴۴ سال بوده است.

به دنبال افزایش واقعات کروناویروس در فلوریدا و اریزونا، مایک پنس، معاون ریاست جمهوری امریکا سفر از قبل برنامه ریزی شده اش را به این دو ایالت به تعویق انداخت.

سازمان جهانی صحت هشدار داده است که همه‌گیری کروناویروس وارد مرحلۀ "جدید و خطرناک" شده است.

برازیل با یک میلیون و ۶۶۸ هزار مورد ابتلا به کروناویروس، هند با بیش از۷۴۲ هزار و روسیه با ۷۰۰ هزار واقعۀ مثبت کووید۱۹پس از ایالات متحده به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

XS
SM
MD
LG