لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ ناشی از کووید۱۹ در امریکا به بیش از ۲۵۰ هزار نفر رسید


براساس گزارش رسانه‌های امریکایی، آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در ایالات متحدۀ امریکا روز چهار شنبه ۱۸ نومبر (۲۸ عقرب) از مرز ۲۵۰ هزار نفر گذشت.

این در حالیست که میزان مرگ و میر در چهار هفته گذشته ۴۲ درصد یعنی از ۸۲۱ مورد در اوایل اکتوبر به ۱۱۱۶ مورد در هفتۀ گذشته افزایش یافته است.

واقعات تایید شدۀ مثبت کووید۱۹ در امریکا نیز به سرعت در حال افزایش است و همه گیری هیچ نشانه ای از آهسته شدن را نشان نمی دهد.

در حال حاضر ایالات متحدۀ امریکا با بیش از ۱۱.۴ میلیون مورد ابتلا بیشترین آمار ابتلا از این بیماری را در میان تمام کشورهای جهان دارد.

در همین حال شرکت دواسازی فایزر گفته است که اطلاعات نهایی به دست آمده از آزمایشات واکسین کووید۱۹ آن شرکت نشان می‌دهد که این واکسین برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس ۹۵ درصد موثریت دارد.

شرکت فایزر در تلاش است تا در چند روز آینده مجوز مصرف اضطراری این واکسین را از ادارۀ مواد خوراکی و دوایی ایالات متحده به دست آرد.

طبق گزارش نشر شده فایزر از جمله ۴۳ هزار داوطلب فقط ۱۷۰ نفر آنان مبتلا به کووید۱۹ شدند اما برای ۱۶۲ نفر آنها دارونما داده شده بود. از ده نفری که کووید۱۹ شدید داشتند فقط یک نفر آنان واکسین دریافت کرده بودند.

شرکت امریکایی مودرنا نیز به تاریخ ۱۶ نومبر اعلام کرد که واکسین آزمایشی این شرکت در مقابل کروناویروس ۹۴.۵ درصد موثر بوده است.

XS
SM
MD
LG