لینک های دسترسی

Breaking News

شکستن شخی گردن، نیمۀ بدن دختر جوان بریتانیایی را فلج کرد


ناتالی کونیکی، دختر ۲۳ ساله بریتانیایی شبی با دوستش روی تخت دراز کشیده بود و تلویزیون تماشا می کرد که به بدنش کش و قوس داد و شخی گردنش ناگهان با صدای بلند شکست.

چون مفاصل کونیکی همواره صدا می‌داد، او به صدای بلند شکستن شخی گردنش اهمیت نداد. اما به گزارش نشریۀ دیلی میل بریتانیا، حدود ۱۵ دقیقه بعد زمانیکه این دختر جوان می‌خواست تشناب برود، متوجه شد که پایش را نمی تواند حرکت دهد.

خانم کونیکی فوراً به شفاخانه منتقل می‌شود و داکتران پی می‌برند که با شکستن شخی گردن، یکی از شریان های مهم گردن این دختر جوان پاره شده و منجر به لخته شدن خون در مغز و سکتۀ مغزی شده است که در نهایت منجر به فلج شدن نیمه چپ بدنش شده است.

شکستن قولنج یا شخی اعضای بدن در اکثر موارد بی خطر است، اما اگر با درد و پندیدگی مفاصل دنبال شود، ممکن نشان‌دهندۀ آسیب جدی به آن عضو باشد که در این صورت باید فوراً به داکتر مراجعه کرد.

داکتران سفارش می‌کنند که در مجموع، باید از شکستن قولنج یا شخی گردن پرهیز کرد چرا که ممکن است به شریان های مهم گردن که خون را به مغز می رسانند آسیب بزند. علاوه بر آن شکستن قولنج گردن، می تواند به اعصاب، عضلات و استخوان گردن نیز صدمه وارد کند.

خانم کونیکی در حال حاضر زیر درمان قرار دارد و آهسته آهسته حرکت نیم بدنش را باز می‌یابد، اما به گفتۀ داکتران، معلوم نیست که این دختر جوان چی زمانی به کلی شفایاب شده و به پا خواهد ایستاد.

XS
SM
MD
LG