لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان باید به خاطر جنگ نیابتی در افغانستان تحریم شود – الکساندر


کریس الکساندر، سفیر پیشین کانادا در افغانستان می‎‌گوید که جامعۀ جهانی باید بر پاکستان به خاطر راه انداختن جنگ نیابتی در افغانستان تحریم وضع کند.

آقای الکساندر در مصاحبۀ ویژه با صدای امریکا ضمن انتقاد شدید از سیاست های پاکستان در قبال افغانستان گفت که تصمیم گیرنده‌های واقعی در میان هیات مذاکره کنندۀ طالبان نه بلکه در اسلام آباد و راولپندی موقعیت دارند.

وزارت خارجۀ پاکستان دو روز پیش در یک پیام تویتر در واکنش به اظهارات ضد پاکستانی آقای الکساندر نوشت: "بیانات ناروای کریس الکساندر، وزیر پیشین کانادایی را که ادعاهای بی بنیاد و گمراه کننده در مورد نقش پاکستان در روند صلح افغانستان کرده است، به شدت محکوم می‌کنیم. چنین اظهارات نمایانگر فقدان درک از مسایل و نادیده گرفتن حقایق موجود است."

وزارت خارجۀ پاکستان با نشر بیانیه‌ای گفته است که این موضوع را با حکومت کانادا در میان گذاشته است. در این بیانیه آمده است: "...مقام‌های کانادایی را ترغیب کرده ایم تا برای رسیدگی به چنین کمپاین تحریک آمیز و کینه توازنه اقداماتی را اتخاذ کند."

این دپلومات پیشین کانادایی همچنان با بی اثر خواندن مذاکرات صلح افغانستان، عملکرد پاکستان را در افغانستان "حمله یا تجاوز" توصیف کرد و گفت که وقت آن رسیده تا شورای امنیت سازمان ملل متحد و سایر کشورهای دموکراتیک، مفاد منشور سازمان ملل متحد را بر پاکستان تطبیق کنند.

آقای الکساندر گفت: "هنگامی که ولادیمر پوتین، به اوکراین تاخت، تحریم‌هایی علیه او وضع شد. وقتی ایران وارد یک جنگ نیابتی در عراق شد، بر این کشور تحریم وضع شد. چین هم به خاطر برخوردش با اقلیت مسلمان ایغور، از سوی کشورهای غربی با تحریم‌هایی مواجه است. چرا پاکستان به خاطر انجام جنگ نیابتی در افغانستان و تاخت و تازی که هم اکنون در این کشور جریان دارد؛ تحریم نمی شود؟"

سفیر پیشین کانادا در افغانستان، در این مصاحبه به نکات جالب دیگری نیز اشاره کرده است که شرح آن را در این ویدیو دنبال کرده می‌توانید.

XS
SM
MD
LG