لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار پایه‌های برق وارداتی؛ برق هرات و کابل قطع شد


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا) می‌گوید که افراد ناشناس دیشب دو پایه برق وارداتی اوزبیکستان را در ولسوالی سالنگ ولایت پروان انفجار دادند.

سنگر نیازی، سخنگوی این شرکت روز سه‌شنبه هشتم جوزا (۱۸ جون) به صدای امریکا گفت که با انهدام این پایه‌ها، برق کابل و ولایات همجوار آن قطع شده است.

آقای نیازی افزود که این پایه‌های برق در ساحۀ "آهنگران" از مربوطات ولسوالی سالنگ انفجا داده شده که یکی از این پایه‌ها، به گونۀ کامل و دیگر آن قسماً تخریب شده است.

او افزود: "تیم‌های تخنیکی شرکت برق‌رسانی افغانستان امروز صبح به ساحه رسیدند و کار ارزیابی و برآورد را آغاز نموده که بعد از ارزیابی کار عملی برای ساخت این پایه‌ها را آغاز می‌کنند."

آقای نیازی تاکید کرد که به دلیل کوهستانی بودن این ساحه، ممکن ساخت این پایه‌ها "زمان‌گیر" باشد.

او افزود که این نزدهمین پایه برق وارداتی است که در سال جاری در نتیجۀ انفجار منهدم می‌گردد.

در این حال، شرکت برق‌رسانی افغانستان از انفجار یک پایۀ برق وارداتی ۱۳۲ کیلوولت در ولایت هرات خبر داد.

شرکت برشنا اضافه کرد که این پایه برق وارداتی در ساحۀ "کمانه" ولسوالی غوریان ولایت هرات انفجار داده شده که با انهدام آن، برق این ولایت قطع شده است.

بر اساس معلومات شرکت برق‌رسانی افغانستان در دو ماه گذشته، ۱۹ پایۀ "متناژبلند" در برخی ولایات با انفجار ماین تخریب و منهم شده است.

پیش از این شرکت برق‌رسانی افغانستان از نهادهای امنیتی این کشور خواسته بود که عاملان حملۀ بر تاسیسات برق‌رسانی در این کشور را شناسایی و به پنجۀ قانون بسپارند.

تا کنون مسوولیت انهدام این پایه‌های برق در ولسوالی سالنگ ولایت پروان و هرات را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG