لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز دومین تور بایسکل‌رانی دختران در بامیان


به سلسلۀ مسابقات تور بایسکل‌رانی دختران در بامیان، دومین دور تور چهار روزه با حضور بیش از ۳۵ ورزشکار از پنج ولایت آغاز شد.

در نخستین روز این رقابت‌ها زهرا رضایی از ولایت بامیان، فریبا هاشمی از ولایت فاریاب و یلدیز هاشمی نیز از ولایت فاریاب به ترتیب مقام‌های نخست تا سوم را کسب کردند.

زهرا رضایی برندهٔ مقام نخست گفت: "امروز دراین مسابقهٔ که اشتراک کردیم از ولایات مختلف بایسکل‌رانان حضور داشتند که مقام نخست را گرفتم و بسیار احساس خوش دارم."

زهرا کریمی که برای اشتراک در این رقابت‌ها از کابل به بامیان سفر کرده است، گفت که از نتیجه‌اش در دور نخست راضی است.

دختران بایسکل‌ران از ولایات، فاریاب، لوگر، کابل، بامیان و بلخ در این تور حضور یافته اند و طی سه روز آینده به مصاف هم خواهند رفت.

برگزار کنندگان این تور بایسکل‌رانی، هدف این رقابت‌ها را ترویج فرهنگ بایسکل‌رانی و انتخاب تیم ملی بایسکل‌رانی دختران عنوان کرده اند.

عبدالطیف دوست، سکرتر جنرال فدراسیون بایسکل‌رانی افغانستان گفت: "فردا دور اول مسابقات به فاصلهٔ ۵۰ کیلومتر است و پس فردا به مصافهٔ ۳۵ کیلومتر است که در پایان نتیجه گیری می‌شود و از میان این اشتراک کنندگان ۱۲ ورزشکار انتخاب می‌شود."

فدراسیون بایسکل‌رانی افغانستان می‌گوید که امسال به دلیل شیوع کروناویروس و گسترش نا امنی‌ها شمار اشتراک کنندگان تور بایسکل‌رانی بامیان کمتر از سال‌های گذشته بود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG