لینک های دسترسی

Breaking News

تور چهار روزهٔ بایسکل‌رانی کوهستانی در بامیان برگزار شد


برای نخستین‌بار گروهی از جوانان بایسکل‌ران افغان طولانی‌ترین تور بایسکل‌رانی کوهستانی را در ولایت بامیان راه اندازی کردند.

برگزار کنندگان این تور می‌‌گویند که هدف از راه اندازی این برنامه، معرفی جاذبه‌های سیاحتی بامیان، رشد بایسکل‌رانی کوهستانی و تشویق جوانان به این رشتهٔ ورزشی است.

علی‌شاه فرهنگ، یکی از برگزارکنندگان این تور به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت: "این تور بایسکل‌رانی کوهستانی به منظور تمرین این رشتهٔ ورزشی و معرفی جاذبه‌های افغانستان به خصوص بامیان برگزار شد که از مسیر بامیان تا چهل برج بود و طوری‌که من می‌دانم این طولانی ترین تور بایسکل‌رانی کوهستانی بود که برگزار شد."

در این تور بایسکل‌رانی ۱۳ بایسکل‌ران از ولایات کابل و بامیان فاصلهٔ بیش از ۳۴۰ کیلومتر را در مدت چهار روز به صورت تور رکاب زدند. این تور را کلپ بایسکل‌رانی کوهستان افغانستان راه اندازی کرده بود.

ریحانه محمدی، تنها دختر بایسکل‌ران در این رقابت گفت: "من خواستم جاهای دیدنی و سیاحتی بامیان را با حضور در این تور معرفی کنم و همچنان بتوانم یک تمرین عالی در رشتهٔ بایسکل‌رانی کوهستانی داشته باشم. بسیار عالی بود ".

بایسکل‌رانان شامل در این تور می‌گویند که طی کردن ۳۴۰ کیلومتر از مسیرهای پر خم و پیچ دره‌ها و کوه‌های بامیان دشوار بود اما زیبایی‌های طبیعی این دره‌ها بیشتر از دشواری ‌طی کردن این مسیر‌ها بود.

بامیان همه ساله شاهد برگزاری مسابقات و تورهای مختلف ورزشی است. شماری از ورزشکاران و برگزارکنندگان مسابقات ورزشی می‌گویند که آب و هوای این ولایت برای راه اندازی مسابقات مختلف در فصل‌های زمستان و بهار مناسب است.

XS
SM
MD
LG