لینک های دسترسی

Breaking News

ناپدید شدن ۱۰۰ نفر در طوفان موسمی هند


طوفان عظیم موسمی در ایالت گجرات هند، امروز ۱۸ می (۲۸ ثور) جان حد اقل ۲۷ نفر را گرفته است. مقامات می‌گویند که در حدود ۱۰۰ نفر دیگر ناپدید اند.

این طوفان سبب قطع جریان برق به صدها هزار نفر شده است.

طوفان قوی موسمی که بادهای به سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت را حمل می‌کند، کلکین‌های ساختمان‌های نزدیک ساحل را شکستانده، هزاران پایهٔ‌ برق و درخت را زمین بوس کرده و جاده‌های منتهی به ساحات آسیب دیده را مسدود کرده است.

امواج به بلندی هشت متر در یکی از سواحل ممبای یک کشتی مربوط به یک دستگاه نفت‌کشی را غرق کرد. مقامات می‌گویند که در این کشتی ۲۷۳ نفر سوار بودند که از آن میان ۹۷ نفر شان ناپدید اند.

وزارت دفاع هند گفته است که کشتی‌های جنگی تا حال ۱۷۷ نفر را نجات داده و هنوز هم تلاش دارند افراد زنده مانده را در وضعیت خیلی چالش‌برانگیز بحر نجات دهند.

هلیکوپتر‌های نیروهای بحری هند، ۱۷۳ نفر گیرمانده در یک کشتی کارگو را نیز نجات داده اند.

در سایر واقعات، یک کودک پس از فروریختن یک دیوار، یک زن هشتاد ساله در اثر سقوط یک پایه و یک دختر جوان به دلیل فروریختن یک بام جان یاختند.

مقامات می‌گویند که این طوفان ۱۶۵۰۰ منزل مسکونی را آسیب رسانیده، ۴۰ هزار درخت را ریشه‌کن کرده و ۲۴۰۰ قریه را از داشتن برق محروم ساخته است.

این درحالی است که این کشور با موج قدرتمند کروناویروس دست و گریبان است.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، شمار متبلایان کووید۱۹ در هند نزدیک به ۳۳ میلیون و آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس به بیش از ۲۷۸ هزار رسیده است.

XS
SM
MD
LG