لینک های دسترسی

Breaking News

تبعیض با بیماران و کارکنان صحی، پیامد کروناویروس در جاپان


کروناویروس در جاپان نه تنها همه گیری انتانی را به بار آورده بلکه آزار، اذیت و تبعیض علیه بیماران، خانواده‌ها و کارکنان صحی را نیز به همراه داشته است.

دولت جاپان جهت جلوگیری از آزار و تبعیض کمپاین آگاهی‌دهی را براه انداخته که ظاهراً برای کاهش تبعیض علیه کارمندان صحی موثر واقع شده است.

آزار و اذیت و تبعیض علیه بیماران کووید ۱۹ در جاپان باعث شده است تا مردم برای آزمایش کروناویروس و مراقبت به مراکز صحی مراجعه نکنند.

اریسا کدونو، جوان ۲۰ سالۀ جاپانی که کروناویروس در اوایل ماه اپریل نزدش مثبت تشخیص شد از شایعاتی که پس از ابتلای وی به کووید۱۹ پخش شده است، ناخشنود است.

کدونو به خبرگزاری اسوشتیدپرس گفت: "من در یک می‌خانه کار می‌کردم. بعد از ابتلا به کروناویروس دوستانم به من اطلاع دادند که شایعاتی بی اساسی در مورد من نشر شده است، گویا که من با یک بازیکن مشهور بیسبال که به کووید۱۹ مبتلا بوده است غذا خورده ام. حالانکه من هرگز او را ندیده ام. شایعۀ دیگر اینکه من از شفاخانه بیرون می‌آیم تا دیگران را منتن کنم...انگار من یک جنایتکار هستم."

کدونو در ادامه گفت: "بسیاری از افراد دیگر نیز با تبعیض و تعصب روبرو شده اند…من واقعاً می خواهم گرایش مردم را تغییر دهم تا کسانی را که منتن می‌شوند مقصر ندانند."

گذشته از ترس از عفونت ، متخصصان می گویند که تعصب نسبت به کسانی که حتا به طور غیرمستقیم با بیماری در ارتباط استند نیز ناشی از عقاید عمیق دربارۀ پاکی و پاکیزگی در فرهنگی است که هر چیزی را که بیگانه، ناپاک یا مشکل ساز تلقی شود، رد می کند.

نه تنها کارکنان صحی که جان خود را برای مراقبت از بیماران به خطر می اندازند هدف اصلی استند ، بلکه افرادی که در مغازه های مواد غذایی کار می‌کنند، پسته رسانان و سایر مشاغل ضروری و حتا خانواده هایشان نیز با آزار و اذیت روبرو استند.

کارمندان صحی از اخراج از پارک‌ها، ممانعت از غذا خوردن در رستوان‌ها و حتا اخراج اعضای خانواده‌های شان از کار خبر داده اند .

ریو موریمیتسو ، روان‌شناس در شفاخانهٔ صلیب سرخ سووا در مصاحبه با تلویزیون ان اچ کی جاپان گفت: "واکنش شدید در برابر بیماران کروناویروس ممکن است عده‌ای را که مریض می‌شوند ، از دریافت مراقبت‌های صحی منصرف کند و خطر ابتلا به عفونت را بیشتر کند. "

براساس گزارش‌ها، پولیس جاپان ماه گذشته اجساد ده‌ها تن را درخانه هایشان و یا هم در جاده پیدا کردند که بعد از کالبدشگافی، آزمایش کروناویروس در این اجساد مثبت بر آمده بود.

تعصب علیه کسانی که به عنوان شخص عام یا "پاک" تلقی نمی شوند ، میراث عصر فیودالیزم است؛ عصری که در آن کارهایی چون چرم گری و قصابی نجس تلقی می‌شد و حتا فرزندان آنان هنوز هم با تبعیض روبرو استند.

به همین ترتیب، افرادی که از بیماری هایی مانند جذام رنج می برند، چندین دهه پس از شفایابی، هنوز هم مجبور به زندگی در انزوا شده اند.

به گفتهٔ متخصصین، بیماران کووید۱۹ به خاطری با تبعیض روبرو اند که مردم احساس می‌کنند که این بیماران ناپاک یا "نجس" استند و افزایش اضطراب و ترس از عفونت باعث افزایش تبعیض در برابر این بیماری می شود.

XS
SM
MD
LG