لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها منسوب پولیس در هرات سبک‌دوش شدند


وزارت داخلۀ افغانستان در یک اقدام کم‌پیشنه، ۴۶ مسوول امنیتی ولایت هرات را به دلیل "عملکرد ضعیف در تامین امنیت و آلوده بودن به فساد" از وظایف شان برکنار کرد.

جنرال عبدالصبور قانع، معین ارشد امنیتی این وزارت پس از یک بررسی چهار روزه از وضعیت امنیتی و کارکرد مسوولان حوزه‌های امنیتی ولایت هرات، روز شنبه ۲۶ سپتمبر (پنجم میزان) در یک کنفرانس مشترک با والی هرات گفت که این منسوبین پولیس پس از برکناری به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شده اند.

او افزود: "۴۶ نفر از قوماندانی امنیه پولیس از رده‌های رهبری تا سطح آمرین حوزه‌ها، ‌مدیران و مسوولین کشفی از وظایف شان برکنار شدند، ‌یک تعداد شان که مظنونیت در فساد داشتند برای پاسخگویی به ادارۀ امنیت داخلی پولیس می‌روند و بعضی شان که به ضعف کاری وناتوانی متهم استند از وظایف شان برکنار شدند".

سید وحید قتالی، والی هرات گفت که بررسی از کارکرد پولیس در این ولایت همچنان ادامه دارد و برای بهبود وضعیت امنیتی اصلاحات در صفوف نیروهای امنیتی ادامه خواهد داشت.

آقای قتالی افزودکه به زودی منسوبین که در وظایف شان بی‌کفایتی موجود باشد برکنار و منسوبین وظیفه شناس مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

برکناری ده‌ها منسوب پولیس در ولایت هرات در حالی صورت می‌گیرد که به گفتۀ باشندگان این ولایت در جریان چند ماه اخیر سرقت‌های مسلحانه ،‌اختطاف و جرایم جنایی در شهر و ولسوالی‌های هرات افزایش یافته است.

این درحالی است که باشندگان شهر کابل و اطراف آن نیز از افزایش سرقت‌های مسلحانه شکایت دارند.

XS
SM
MD
LG