لینک های دسترسی

Breaking News

توزیع ده‌هزار نمره زمین به خانواده‌های نظامیان افغان


روند توزیع ده‌هزار نمره زمین به خانواده‌های نظامیان و عالمان دینی که در جریان جنگ و حملات بر مساجد کشته شدند، آغاز شد.

محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان پس از چاشت چهارشنبه ۳۰ جون (نهم سرطان) هنگام توزیع سند ملکیت به شماری از این خانواده‌ها گفت که دولت بخشی از تعهد خود را در برابر قربانی‌های نظامیان افغان ادا می‌کند.

بر اساس اعلامیه‌ای ارگ، رییس جمهور غنی گفت: "دولت به شفافیت این پروسه متعهد است و خانواده های شهدا از تمام این پروسه نظارت خواهند کرد."

همچنان رییس جمهور افغانستان به وزارت شهرسازی و اراضی هدایت داده است که برای توزیع زمین به خانواده‌های قربانیان نظامیان افغان و عالمان دینی، زمین‌های قابل توزیع را در سراسر این کشور تثبیت کند.

آقای غنی تاکید کرده است که در این پروسه غاصبان زمین جایی نخواهند داشت و به اداره‌های مربوط دستور داده است که روند توزیع زمین باید دیجیتلی باشد.

از سویی هم، وزارت امور شهدا و معلولین افغانستان با استقبال از این روند گفته است که توزیع زمین به خانواده‌های نظامیان کشته‌شدۀ افغان، بیانگر ارج‌گذاری به قربانی‌های آن نیروها است.

حمیدالله فاروقی، سرپرست این وزارت در اعلامیه‌ای به روز چهارشنبه اول جولای (۱۰ سرطان) گفته است که به تامین شفافیت و مبارزه با فساد در این روند متعهد استند.

XS
SM
MD
LG