لینک های دسترسی

Breaking News

دوستم به غنی: وضعیت در افغانستان را نظامی اعلام کنید  


مارشال عبدالرشید دوستم که به تازگی از ترکیه به افغانستان برگشته است، امروز هفتم اگست (۱۶اسد) با محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان ملاقات کرد.

احسان نیرو، سخنگوی حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان می‌گوید که آقای دوستم به رییس جمهور افغانستان پیشنهاد داده است که وضعیت را در این کشور نظامی اعلام کند.

او افزود: "مهمترین پیشنهاد مارشال دوستم اعلام نمودن وضعیت نظامی در افغانستان بوده که مورد استقبال رییس جمهور افغانستان قرار گرفته است."

آقای نیرو افزود که در قرار در آیندهٔ نزدیک در این خصوص نشست بزرگی برگزار شود.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌ای از ملاقات آقای دوستم با رییس جمهور غنی نوشته، اما در مورد بحث روی چنین طرحی معلومات نداده است.

ارگ به نقل از آقای دوستم نوشته که گفته است: "زمان آن فرا رسیده است که در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی در راستای بهبود وضعیت امنیتی کشور و دفاع از ارزش ها تلاش کنیم و در برابر دشمن ایستادگی نماییم."

این در حالی است که مقام‌های محلی ولایت جوزجان، زادگاه مارشال دوستم گفته اند که ظهر امروز شنبه هفتم اگست (۱۶ اسد)​ شهر شبرغان، مرکز این ولایت به دست طالبان سقوط کرد.

عبدالقادر مالیه، معاون والی این ولایت به صدای امریکا گفت که تمامی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان از مرکز این ولایت بیرون شده و شهر شبرغان "به گونۀ کامل" در کنترول گروه طالبان درآمده است.

آقای مالیه افزود که خیزش‌های مردمی وابسته به مارشال عبدالرشید دوستم نیز از این شهر بیرون شده و طالبان وارد "قصر ۵۰۰" آقای دوستم شده اند.

آقای دوستم از قوماندانان پیشین افغان است که در مقابل طالبان جنگیده و پسراش، باتور دوستم عضو هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی با گروه طالبان است.

XS
SM
MD
LG