لینک های دسترسی

Breaking News

دوستم: ملا هبت‌الله حیثیت سمبولیک دارد


عبدالرشید دوستم طالبان را به پیوستن به صلح دعوت کرد
عبدالرشید دوستم طالبان را به پیوستن به صلح دعوت کرد

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان بار دیگر ادارۀ استخبارات پاکستان را به مداخله در امور افغانستان متهم کرد و از طالبان خواست که به روند صلح بپیوندند.

عبدالرشید دوستم انتخاب ملا هبت‌الله را به صفت رهبر جدید طالبان و نیز گزینش ملا یعقوب، پسر ملا عمر رهبر پیشین طالبان، را به صفت معاون آن گروه اقدام "سمبولیک" خوانده گفت که تمام سوق و ادارۀ شورشیان از سوی شبکۀ حقانی صورت می گیرد.

معاون ریاست جمهوری افغانستان بیعت نکردن ملا عبدالمنان نیازی یکی از فرماندهان طالب را به رهبر طالبان ستایش کرده و او را به پیوستن به صلح و مبارزه با دهشت افگنان دعوت کرد.

دوستم شبکۀ حقانی را عامل ناامنی در افغانستان می‌داند.
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:50 0:00

عبدالرشید دوستم همچنان بروز تنش میان احزاب جمعیت و جنبش را در شمال افغانستان زیانبار دانسته و گفت "کسانیکه بین این دو حزب نفاق می اندازند به هیچ یکی از این احزاب ارتباط ندارند."

به دنبال افزایش تنش میان فرماندهان جنبش و جمعیت در شمال افغانستان، سرپرست ولایت بلخ، جنرال دوستم را به ایجاد ناامنی و وخامت اوضاع در بلخ متهم کرده بود.

عبدالرشید دوستم خواستار رفع تنش میان جمعیت و جنبش شد.
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:33 0:00

آقای دوستم همچنان عهد کرد که عاملان گروگانگیری و کشتار مسافران را در مسیر شاهراه بغلان – کندز به کیفر خواهد رساند. او این رویداد را به هراس افگنان خارجی نسبت داد.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان از دوماه به این سو برای رهبری جنگ بر ضد هراس افگنان و پاکسازی ولایت‌های شمالی از وجود آنان درشمال کشور حضور دارد.

XS
SM
MD
LG