لینک های دسترسی

Breaking News

جهادی‌ها در کانگو ۳۰غیرنظامی را کشتند - ملل متحد


از ماه می به اینسو حکومت نظامی در ولایت ایتوری در شمال شرق کانگو اعلام شده است
از ماه می به اینسو حکومت نظامی در ولایت ایتوری در شمال شرق کانگو اعلام شده است

منابع محلی و مقام‌های ملل متحد گفته اند که شورشیان وابسته به گروه داعش کم از کم ۳۰ غیرنظامی را در جمهوری دموکراتیک کانگو کشتند.

فعالان مدنی در کانگو روز دوشنبه ششم سپتمبر (۱۵سنبله) گفتند که نیروهای دموکراتیک متحد، گروه وابسته به داعش، روز شنبه در ولایت ایتوری در شمالشرق دست به این کشتار جمعی زدند.

منابع ملل متحد در ساحه نیز کشته شدن کم از کم ۳۰ غیرنظامی را توسط تندروان جهادی تایید کرده اند.

روستانشینان گفته اند که شماری از قربانیان توسط ساطور و برخی دیگر آنان به ضرب گلوله کشته شده اند. یک بزرگ محل که در عملیات انتقال اجساد سهیم بوده، به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که گلو و شکم شماری از قربانیان دریده شده بود.

نیروهای دموکراتیک متحد که ایالات متحده آن را گروه تروریستی می‌پندارد، مسوول مرگبارترین حملات در ساحات سرشار از ذخایر منرال در شرق کانگو است.

از ماه می به اینسو حکومت نظامی در ولایت‌های کیفو و ایتوری در جمهوری دموکراتیک کانگو اعلام شده و قوای مسلح آن کشور سرگرم نبرد با گروه‌های مسلح اند.

نیروهای دموکراتیک متحد بار نخست در سال ۱۹۹۶ به صفت یک جنبش شورشی در یوگاندا ظهور کرد، اما امروز از شاخۀ گروه داعش در افریقای مرکزی نمایندگی می‌کند. این گروه از سال ۲۰۱۳ به اینسو هزاران غیرنظامی را کشته است.

افزون بر شورشگری گروه‌های مسلح جهادی، ولایت ایتوری جمهوری دموکراتیک کانگو شاهد درگیری بین ساکنان محلی نیز بوده است که بین‌ سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ منجر به مرگ ده‌ها هزار نفر شد.

در سال ۲۰۰۳ نیروهای حافظ صلح اروپا به رهبری فرانسه در این ساحه مستقر شدند، اما پس از چند سال آرامش، خشونت‌ها بار دیگر در سال ۲۰۱۷ در این ساحه از سر گرفته شد و تا کنون ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG