لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ طیارۀ بی‌سرنشین بر پایگاه نظامی ایتلاف به رهبری امریکا در عراق


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقامات عراقی می‌گویند که سه طیارۀ بی‌سرنشین امروز هفتم نومبر (۱۴ عقرب) یک پایگاه نیروهای ایتلاف به رهبری ایالات متحده را در میدان هوایی اربیل هدف قرار داد.

نیروهای ایتلاف به رهبری امریکا از این پایگاه مصروف عملیات ضد تندروان جهادی اند.

ادارۀ مبارزه با تروریزم منطقۀ خود مختار کردستان عراق با نشر اعلامیه‌ای گفت که این طیاره‌ها دو نقطه را در این پایگاه هدف قرار دادند.

این اداره افزود که دو طیاره در جریان حملۀ نخست سقوط داده شد و طیارۀ سوم در میدان این پایگاه تصادم کرد، اما منفجر نشد.

یک منبع در وزارت دفاع امریکا که نخواست نامش در گزارش ذکر شود گفت که این حملات هیچگونه تلفات جانی و خسارات مالی در پی نداشت.

تا اکنون هیچ گروهی مسوولیت این حملات را بر عهده نگرفته، اما در گذشته مقامات محلی تندروانی را که از سوی ایران حمایت می‌شوند، در انجام چنین حملات مقصر خوانده بودند.

پس از آغاز تنش میان اسراییل و حماس، حملات بر پایگاه‌های نیروهای امریکایی و ایتلاف بین‌المللی در عراق و سوریه افزایش یافته است.

بر اساس معلومات وزارت دفاع امریکا، از هفتم اکتوبر به اینسو، بر این نیروها، ۳۸ حملۀ راکتی و درون صورت گرفته و در آن ۴۵ نظامی امریکایی زخمی شده اند.

پیش از این ایران هشدار داده بود که اگر میان اسراییل و غزه آتش‌بس صورت نگیرد، گروه‌های مسلح موجود در منطقه خاموش نخواهند نشست.

در این حال، انتونی بلینکن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، دو روز پیش در بغداد گفت که واشنگتن این حملات را با ایران ربط می‌دهد و آنرا "غیر قابل پذیرش" خواند.

مسوولیت اکثریت حملات بر نیروهای ایتلاف در عراق را گروه "مقاومت اسلامی در عراق" به دوش گرفته است.

در حدود ۲۵۰۰ نظامی امریکایی در عراق و ۹۰۰ نظامی دیگر این کشور در سوریه مستقر اند.

گروه

XS
SM
MD
LG