لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین تکسی درون در شهر سیول به پرواز در آمد


یک تکسی درون برای نخستین بار روز چهارشنبه ۱۱ نومبر (۲۱ عقرب) در شهر سیول پایتخت کوریای جنوبی به پرواز درآمد.

این رویداد، در نزدیکی دریای هان سیول، به آینده و اینکه پرواز تکسی‌های درون در یک شهر پرجمعیت ممکن است چگونه باشد، نگاهی اجمالی انداخت.

بر اساس گزارش وبسایت بلومبرگ، کوریای جنوبی حدود ۲۲ میلیون دالر را تا سال ۲۰۲۲ برای انکشاف سیستم موسوم به K-Drone سرمایه گذاری کرده است.

نمایش با پرواز چندین درون کوچک آغاز شد که برای نظارت بر وضعیت ترافیکی و هشدار برای هرگونه خطر احتمالی طراحی شده اند.

تکسی‌های درون که قابلیت انتقال دو مسافر را دارد توسط شرکت چینی ایهنگ ساخته شده اند. این تکسی برای مدت کوتاهی پرواز آزمایشی‌اش را در آسمان سیول انجام داد.

به دلیل ملاحظات ایمنی، هیچ انسانی در این تکسی‌های ۵.۶ متری ننشسته بود و در عوض هر مسافر یک خریطۀ ۷۰ کیلوگرامی برنج روی چوکی درون گذاشته شده بود.

این تکسی در ارتفاع حدود ۳۶ متری و با سرعت حد اکثر ۵۰ کیلومتر در ساعت بالای دریای هان سیول پرواز کرد.

به گفته بیل چوی، رییس شرکت ایهنگ هنگامی که بطری این تکسی به گونۀ کامل چارج شود، می تواند تا ۳۰ دقیقه پرواز کند. او گفت که درون‌های این شرکت در حال حاضر در چین برای انتقالات، به حیث وسایط اطفاییه و در بعضی حالات برای اهداف گردشگری استفاده می‌شود.

سیو هیونگ سیوک، معاون ادارۀ نوتاسیس نظارت بر درون‌ها در وزارت ترانسپورت کوریای جنوبی گفت که در ابتدا، این تکسی‌ها یک پیلوت یا راننده خواهد داشت و بیشتر شبیه هلیکوپترهای کوچک خواهند بود.

رویداد روز چهارشنبه بخشی از آزمایش درون‌های تکسی و باربری برای کاهش ترافیک شهری در کوریای جنوبی بود.

تلاش‌ها برای ساختن تکسی‌هایی که قابلیت پرواز را دارند از سوی شرکت‌های مشهور مانند بوینگ، ایربس، تویوتا و هیوندای به خاطر جلوگیری از ازدحام ترافیکی در شهرها شدت گرفته است.

XS
SM
MD
LG