لینک های دسترسی

Breaking News

فروشگاه انترنتی چینی برای انتقال یک تن محموله با درون آماده می‌شود


در حال حاضر انتقال بسته های کوچک توسط درون در شماری از کشورها تحت آزمایش قرار دارد
در حال حاضر انتقال بسته های کوچک توسط درون در شماری از کشورها تحت آزمایش قرار دارد

یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین در چین گفته است که برای سهولت در حمل و نقل فرمایشات مشتریان خود، طیارۀ بی پیلوت یا درون را انکشاف می‌دهد که به حمل یک تن محموله یا بیشتر از آن به مسافت های دور –تا ۳۰۰ کیلومتر- قادر باشد.

شرکت فروشات انترنتی جی دی روز دوشنبه اعلام کرد که شبکۀ را در ولایت شمالی شانشی چین ایجاد کرده است تا از این درون‌ها برای انتقال فرمایشات به روستاهای دوردست و نیز انتقال محصولات زراعتی از این روستاها به شهر، استفاده کند.

شرکت جی دی در نوامبر سال گذشته با استفاده از درون‌های کوچکتر فرمایشات را به مشتریان خود انتقال داده بود، اما شرکت‌های دیگر مانند فروشگاه انترنتی آمازون در ایالات متحده نیز انتقال فرمایشات مشتریان را با استفاده از درون تجربه کرده است.

وانگ ژینهوی، مدیر عامل گروه تجارتی تدارکاتی جی دی با نشر پیامی ابراز امیدواری کرده است که این شبکه بتواند زمینۀ مناسب را برای انتقال اموال از شهرها به روستاها و حتا در آینده بین ایالت‌های چین فراهم کند.

شرکت جی دی در چین، از خود شبکۀ اختصاصی حمل و نقل دارد که در آن ۶۵ هزار نفر سرگرم کار است. این شرکت گفته است که به گونۀ منظم حدود ۲۳۵ میلیون مشتری دارد.

گسترش شبکۀ حمل و نقل به روستاهای دوردست و کوهستانی چین، شرکت دی جی را واداشته است تا برای کم کردن هزینۀ انتقالات و نیز انتقال سریع و به موقع فرمایشات، به استفاده از درون‌ رو بیاورد.

استفاده از درون برای انتقال کالاها در چین و سایر کشورهای جهان با مشکلاتی برخورده است که محدودیت‌های استفاده از حریم فضایی و مراقبت جدی برای جلوگیری از تصادم درون‌ها با پرندگان و سایر موانع شامل آن می‌باشد. اما شرکت دی جی گفته است که در همکاری با ادارۀ ملی هوانوردی چین سرگرم حل این چالش‌ها است.

اکثر درون‌های موجود توانایی حمل یک تن محموله را دارد و اکنون شرکت‌های بزرگ تولید کنندۀ این طیاره های بی پیلوت در تلاش ساختن نسخه های جدید درون اندکه قادر به حمل محموله های بزرگتر باشد.

شرکت دی جی حدود ۱۱ میلیارد دالر سرمایه دارد و تنها سال گذشتۀ میلادی حدود ۱۲۲ میلیون دالر درآمد داشت.

گزارش: خبرگزاری اسوشیتدپرس

XS
SM
MD
LG