لینک های دسترسی

Breaking News

جمع آوری معتادان بی سرپناه در بامیان آغاز شد


جمع آوری معتادان بی سرپناه در بامیان آغاز شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:09 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

کمیسیون ولایتی مبارزه با مواد مخدر بامیان پس از نشر گزارش صدای امریکا دربارۀ زندگی دشوار معتادان مواد مخدر در مغاره ها و تپۀ الماس در مرکز شهر بامیان، کارزار جمع آوری معتادان را به منظور درمان آنان آغاز کرده است.

مسوولان محلی بامیان می‌گویند که تا کنون شمار زیادی از معتادین از مغاره های تاریخی تپۀ الماس و برخی ساحات دیگر که در وضعیت ناگوار زندگی می‌کردند جمع آوری شده و به شفاخانۀ ۲۰ بستر معتادان بامیان منتقل شده اند.

تلویزیون آشنا - صدای امریکا هفته گذشته گزارشی را از وضعیت ناگوار شماری از معتادان مواد مخدر در این ولایت نشر کرده بود که این گزارش سبب شد مقام‌ های محلی بامیان برای جمع آوری این معتادان دست به کار شوند.

حسین نظری، رئیس مبارزه با مواد مخدر بامیان گفت: "بر اساس فیصلۀ کمیسیون ولایتی مبارزه با مواد مخدر، کمیته جمع آوری معتادان در بامیان ایجاد شد و ما تا اکنون ۱۸ معتاد را جمع آوری کردیم که تعدادی از آنها در شفاخانۀ ۲۰ بستر و تعداد دیگر در شفاخانه‌های کابل تحت تداوی قرار می گیرند."

به گفته آقای نظری، کارزار جمع آوری معتادان در این ولایت ادامه خواهد داشت و معتادان بیشتری به خاطر تداوی به شفاخانه‌های این ولایت و ولایت های دیگر انتقال داده خواهند شد.

هرچند آمار دقیقی از معتادان مواد مخدر در بامیان وجود ندارد اما بر اساس بررسی سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی که توسط اداره مبارزه به جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد انجام شد٬ پیش از ۵۰ هزار نفر در بامیان به مواد مخد معتاد اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG