لینک های دسترسی

Breaking News

لوی درستیز امریکا از ادامۀ تعهدات واشنگتن به کابل اطمینان داد


سفر آقای دنفورد به افغانستان، آخرین گام برای تصمیم نهایی در مورد استقرار ۴۰۰۰ سرباز دیگر امریکایی در افغانستان است
سفر آقای دنفورد به افغانستان، آخرین گام برای تصمیم نهایی در مورد استقرار ۴۰۰۰ سرباز دیگر امریکایی در افغانستان است

جوزف دنفورد، لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا، در یک دیدار با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، بر همکاری های نظامی واشنگتن به کابل تاکید کرد.

در این دیدار، لوی درستیزعمومی ایالات متحده، از تعهد واشنگتن بخاطر کمک ها و ادامۀ همکاری هایش با افغانستان که سال گذشته در نشست وارسا بر آن توافق شده بود، به رئیس جمهور غنی اطمینان داده است.

نجیب الله آزاد، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، به صدای امریکا گفته که آقای دنفورد ادامۀ کمک های کشورهای عضو پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو مبنی بر آموزش، تعلیم و تربیۀ نیروهای دفاعی افغان را نیز خاطرنشان ساخته است.

هدف از سفر لوی درستیزعمومی قوای مسلح امریکا به کابل، بررسی نهایی وضعیت امنیتی افغانستان جهت تعین ستراتیژی جدید ادارۀ رئیس جمهور ترمپ برای این کشور، دانسته شده است.

جوزف دنفورد در حالی به کابل سفر کرده که حملات اخیر انتحاری در ماۀ رمضان، بر نگرانی های شهروندان این کشور افزوده است.

وزارت دفاع ملی افغانستان تاکید دارد که بخاطر رسیدگی به این وضعیت، در یافته های بررسی لوی درستیزعمومی ایالات متحده، باید چگونگی تمویل و تجهیز نیروهای هوایی و زمینی افغان جا داده شود.

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان، امروز در یک نشست خبری بیان داشت که "در برابر مبارزه علیۀ تروریستان پیشرفت های خوبی کردیم، اما در بعضی مواقع برای مواضع مستحکم دشمن که در مغاره ها و زیرزمینی هاست، یقیناً ما به طیارات بمبارد ضرورت داریم."

انتظار میرود که ادارۀ رئیس جمهور ترمپ، بزودی یک ستراتیژی جدید برای افغانستان را اعلام کند. بر اساس این ستراتیژی، قرار است چندین هزار نیروی تازه نفس امریکایی به افغانستان فرستاده شود.

رئیس جمهور ترمپ صلاحیت تعین رقم این نیروها را به وزیر دفاع امریکا سپرده است. باوجود آن که تاهنوز تعداد دقیق این نیروها مشخص نیست، اما شماری از مقامات امریکایی گفته اند که تعداد این نیروها تا چهار هزار نفر خواهد رسید.

لوی درستیز امریکا از ادامۀ تعهدات واشنگتن به کابل اطمینان داد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:31 0:00

XS
SM
MD
LG