لینک های دسترسی

Breaking News

دنفورد: امریکا در کنار مردم افغانستان ایستاده است


آقای دنفورد برای بررسی وضعیت به افغانستان سفر کرده است
آقای دنفورد برای بررسی وضعیت به افغانستان سفر کرده است

جوزف دنفورد، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده، که برای بررسی اوضاع در افغانستان، وارد کابل شده است در دیدار با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ افغانستان از تعهد دوامدار کشورش به افغانستان اطمینان داد.

آقای دنفورد، به نقل از اعلامیۀ ریاست جمهوری افغانستان، گفت "ایالات متحدۀ امریکا به عنوان یک شریک دوامدار استراتیژیک افغانستان در مبارزه با تروریزم، در کنار حکومت و مردم این کشور باقی خواهد ماند و از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان ها حمایت می‌کند".

جوزف دنفورد روز دوشنبه در مسیر سفر به کابل به خبرنگاران همراهش گفت که هدف عمدۀ سفرش "سنجش موثریت" ماموریت نظامی ایالات متحده در افغانستان است و در این سفر کمپاین نظامی و کارکرد مشاوران نظامی امریکایی مستقر در افغانستان را ارزیابی می‌کند.

یافته های سفر این مقام نظامی امریکایی برای ارزیابی عمومی موثریت استراتیژی رئیس جمهور دونالد ترمپ برای افغانستان، که قرار است در تابستان امسال انجام شود، استفاده خواهد شد.

لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده همچنان افزود که تمرکز عمدۀ سفرش این است تا تضمین شود که جان نکلسن، فرمانده قوای امریکایی و ناتو در افغانستان، منابع مورد نیاز را در اختیار داشته باشد و نیز پی برده شود که پلان جنگی افغان‌ها چیست.

حدود یک هفته پیش، جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده نیز به کابل سفر کرد و در مورد موثریت استراتیژی جدید ایالات متحده برای جنوب آسیا، با مقام‌های افغان صحبت کرد.

پس از رویکار آمدن حکومت به رهبری دونالد ترمپ در ایالات متحده، شماری از نظامیان ارشد امریکایی، جنگ افغانستان را معروض به "بن بست" خوانده و برای از میان برداشتن این وضعیت خواستار اعزام قوای بیشتر به آن کشور شدند.

با صدور فرمان اعزام حدود ۳۰۰۰ نظامی جدید امریکایی که شمار سربازان امریکایی را در افغانستان به ۱۴ هزار رساند، اکنون جنگ افغانستان بار دیگر به یکی از اولویت های وزارت دفاع امریکا مبدل شده است.

XS
SM
MD
LG