لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: امریکا تمام قدرت نظامی خود را بر ضد طالبان به کار می‌بندد


آقای ترمپ گفت که حکومت وی به پالیسی صلح از موضع قدرت متعهد است
آقای ترمپ گفت که حکومت وی به پالیسی صلح از موضع قدرت متعهد است

دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحده یکبار دیگر بر ضرورت پیروزی قوای نظامی امریکا در جنگ بر ضد طالبان در افغانستان تاکید کرد.

آقای ترمپ در روز سه شنبه هنگام سخنرانی در یک پایگاه نظامی امریکا در شهر سن دیاگوی ایالت کالیفورنیا گفت که به فرماندهان نظامی ایالات متحده صلاحیت لازم را داده است تا همه قدرت نظامی خود را بر ضد طالبان در افغانستان به کار ببندند.

رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا گفت "حکومت ترمپ به پالیسی صلح از موضع قدرت متعهد است".

آقای ترمپ با اشاره به افزایش حملات هوایی نظامیان امریکایی در افغانستان گفت "من فرماندهان امریکایی مستقر در افغانستان را با همه قدرت نظامی امریکا، صلاحیت داده ام تا پیروز شوند. مقابله برای شکست داعش سبب شده است تا تقریباً صد در صد قلمروی که قبلاً در تصرف آن گروه در عراق و سوریه بود، آزاد شود."

دونالد ترمپ گفت که نظامیان امریکایی در جریان یک سال حکومت وی ضربات فراوانی را بر داعش وارد کرد که حکومت پیشین امریکا نتوانست در چندین سال آن گروه چنین ضربه بزند.

این در حالی است که جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، روز سه شنبه در سفر به کابل و دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان، در مورد فراخوان صلح کابل به طالبان و گفتگوها میان افغانستان و پاکستان، صحبت کرد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، در این دیدار گفت "استراتیژی ایالات متحدۀ امریکا در قبال آسیای جنوبی و افغانستان ماحول را تغییر داده و فرصت را مساعد ساخته است تا روی پروسۀ صلح تمرکز بیشتر صورت گیرد. به همین منظور، ما در کنفرانس پروسۀ کابل پیشنهاد همه‌جانبۀ صلح با طالبان و پیشنهاد مذاکرات دولت با دولت با پاکستان را پیشکش نمودیم."

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG