لینک های دسترسی

Breaking News

شعار انتخاباتی سیاستمدار هالندی: جلو اسلام رابگیرید


Dutch anti-Islam politics
Dutch anti-Islam politics

سیاستمدار جنجالی هالند گیریت ویلدرز بعد از آن کمپاین خود را متوقف کرد که وظیفه یک کارمند کمپاین انتخاباتی اش به تعلیق در آمد.

اداره استخبارات هالند میگوید این کارمند هالندی مراکشی تبار بوده و وظیفه اش به خاطر تعلیق شده که شاید بعضی از معلومات را به یک سازمان جنایی فاش کرده باشد.

روزنامه الگمین داگبلاد هالند گذارش داده است که یک برادر شخص متهم، پولیس است که به دست داشتن در یک قضیه تجاوز جنسی و افشای تحقیقات یک قضیه قتل متهم میباشد. ولی تا هنوز روشن نیست که این قضیه با قضیه توقف کمپاین سیاستمدار هالندی کدام ربطی دارد یاخیر.

رئیس اداره استخبارات هالند اریک اکربوم گفته است از بابت افشای همین معلومات کدام خطر متوجهآقای ویلدرز، گروه انتخاباتی اش و کدام عضو خانواده شاهی هالند نمیباشد.

ولی گیریت گفته است تا زمانیکه قضیه اخیر روشن نشده باشد وی در مجالس عمومی حاضر نه خواهد شد او در صفحه تویترخود از این حالت ابراز تعجب کرده است " اوه خدای من! من نمیدانم".

شعار ضد اسلام

آقای ویلدرز درسال ۲۰۰۴ یک فلم ضد اسلام را منتشر کرد و یک گروه اسلامگرا اورا به مرگ تهدید کرد از آنزمان بدینسو او شب و روز تحت محافظت قرار دارد. ویلدرز به اظهارات ضد اسلام و مسلمانان و مهاجرین در هالند متهم میباشد.

حزب آقای ویلدرز شعار انتخاباتی" جلو اسلام را بگیرید" را با عکس او یکجا ترتیب داده ، پلان داشت آنرا در روتردام دومین بزرگترین شهر هالند در بسهای شهری و قطارهای آهن نصب کند اما این خواست شان پزیرفته نشد.

​یک سخنگوی اداره قطار آهن گفت آنان خدمات عامه فراهم میکنند وکدام اداره سیاسی نمیباشد. ویلدرز وعده بستن مساجد را هم کرده است.

ویلدرز قرآن را یک کتاب " فاشیستی " نامیده و خواهان تحریم آن در هالند شده است و علت تحریم به گفته خودش این است که قرآن مردم را به "نفرت وقتل"تشویق میکند ودر هالند جایی ندارد.

گرچه از ماه نومبر بدینسو حزب وی در نظرسنجی ها پیشتاز بود ولی در یک سروی تازه گفته شده که حزب راستگرای هالند از آن پیشی گرفته است. قرار است انتخابات پارلمانی هالند بتاریخ ۱۵ مارچ برگزار گردد.

انتقاد علیه او

شماری از مخالفان سیاسی آقای ویلدیرز از نظریات تحریک آمیز او برضد مهاجرین و مسلمانان انتقاد کرده اند. رهبر حزب رقیب او از تمامی هالندهای خواسته است که به صورت مشترک جلو برنده شدن آقای ویلدرز را در انتخابات پیشرو بگیرند.

دویکلی تیرپوسترا عضو بورد انستیتوت یونیولی نیدرلند میگوید" آقای گیرت یک شخص خوب نیست، باید جلو آن گرفته شود".

گیریت ویلدرز رئیس حزب استقلال هالند میباشد. در انتخابات سال ۲۰۰۶ حزب وی از جمع ۱۵۰ کرسی پارلمان برنده ۹ چوکی شد، ولی یک سروی جدید نشان میدهد که محبوبیت او افزایش یافته است.

ماه گذشته وی اعلان کرد که در ماه آینده یک فلم را برضد اسلام منتشر خواهد کرد، ولی سیاستمداران مخالف او، اورا به استفاده نادرست از آزادی متهم میکنند.

XS
SM
MD
LG