لینک های دسترسی

Breaking News

یکی از بزرگترین قاچاقبران مخدرات در جهان دستگیر شد


پولیس هالند مردی را بازداشت کرده است که ادعا می‌شود رهبر یک شبکۀ بزرگ قاچاق مخدرات بوده و در زمرۀ مشهورترین فراریانی بود که زیر تعقیب پولیس قرار داشت.

این مرد که تسی چی لوپ نام دارد و کانادایی چینی‌تبار است، به گفتۀ پولیس هالند شبک‌ای را رهبری می‌کرد که سالانه حدود ۷۰ میلیارد دالر مخدرات به ویژه متامفتامین را در حوزۀ آسیا- اقیانوس آرام قاچاق می‌کند.

توماس الینگ، یک سخنگوی پولیس هالند روز یکشنبه ۲۴ جنوری (پنجم دلو) گفت که بر اساس اطلاعات کشفی، بدون کدام برخورد، آقای تسی روز جمعه در میدان هوایی بین المللی سخیپول امستردام دستگیر شد.

آقای الینگ گفت که قرار است این قاچاقبر به زودی در محکمه حاضر شود و سپس استرداد وی طی مراحل شود، اما مشخص نکرد که زمان محکمۀ وی در هالند چی وقت است و نیز اینکه به کدام کشور مسترد خواهد شد.

بر اساس گزارش ادارۀ مبارزه با مخدرات و جرایم سازمان ملل متحد، شبکۀ قاچاق مخدرات در حوزۀ آسیا-اقیانوس آرام در پنج سال اخیر، چهاربرابر بزرگ شده و گسترش یافته است.

آقای تسی که ۵۷ سال عمر دارد، باشندۀ اصلی شهر تورانتوی کانادا است، اما به بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز در چهار سال اخیر بین ماکاو، هانگ کانگ و تایوان رفت و آمده داشته است.

جرمی دوگلاس، نمایندۀ ادارۀ مبارزه به مخدرات و جرایم ملل متحد در جنوب شرق آسیا و حوزۀ اقیانوس آرام به خبرگزاری رویترز گفته است که تسی چی لوپ را می‌توان با هواکین گوزمن و پابلو اسکوبر، بزرگترین قاچاقبران مخدرات در جهان مقایسه کرد.

با اینحال، آقای دوگلاس می‌گوید که دستگیری تسی تاثیر بزرگ بر قاچاق مخدرات در منطقه نخواهد داشت و آن شبکه به زودی جاگزینی برای وی تعیین خواهد کرد.

ملل متحد تخمین زده است که شبکۀ قاچاق زیر رهبری تسی، تنها در سال ۲۰۱۸ کم و بیش ۱۷ میلیارد دالر عاید داشت.

XS
SM
MD
LG